نخستین ماراتن برنامه‌نویسی وب و موبایل در حوزه‌ گردشگری در پارک علم و فناوری شهر رشت گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اعلام این خبر گفت: امروز گردشگری به عنوان صنعتی مدرن در جهان نیازمند هوشمندسازی است و این مهم تنها به همت شرکت های دانش بنیان و متخصصین حوزه فناوری محقق می شود.

رضا علیزاده با بیان اینکه ارائه فعالیت های آنلاین در حوزه گردشگری با کیفیتی ممتاز و هزینه ای بهینه علاقه مندان به رویداد سفر را مجذوب می سازد، تلفیق فعالیت های سنتی گردشگری با فعالیت های آنلاین را شاکله گردشگری الکترونیک خواند و افزود: استفاده از فن آوری اطلاعات برای ارائه سرویس های مورد نیاز گردشگران با کیفیتی ممتاز و هزینه ای بهینه امری مطلوب در سراسر جهان است.

وی بر ضرورت طراحی نرم افزارهای مرتبط با صنعت گردشگری ایران تاکید نمود و گفت: توریسم مجازی به عنوان زیر شاخه ای از گردشگری باید بیش از پیش رونق یابد تا زیرساخت های معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی فراهم شود.

علیزاده افزود: کمک به توسعه اقتصادی مناطق کمتر توسعه یافته به مدد بازاریابی و تبلیغات، عدم نیاز به پیمودن مسافت‌های طولانی، امکان سفر به مناطق مختلف جهان بدون نگرانی از تعارض های موجود بین دو کشور، کاهش ساخت و سازهای بی ‌مورد جهت سکونت مسافران، انجام بازدید‌های علمی و همایش‌های مختلف به کمک ابزار‌های الکترونیکی، فراهم آمدن امکان خرید اینترنتی از مراکز عرضه صنایع دستی و کمک به تولید و راه‌اندازی کارگا‌ه‌های کوچک و بزرگ صنایع دستی تنها بخش کوچکی از مزایای گردشگری الکترونیک است.

وی بر ایجاد رقابت در زمینه‌ هتلداری، عدم نیاز به راهنمای آموزش دیده برای معرفی مناطق گردشگری و از مهمتر حفاظت از میراث فرهنگی به دلیل عدم ارتباط مستقیم با آثار به عنوان مزیتی برجسته در گردشگری الکترونیک است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در پایان با اشاره به جاذبه های گردشگری گیلان و میزان تمایل گردشگران به حضور در این استان، ایجاد نهادی تحت عنوان مرکز گردشگری مجازی را گامی اثرگذار دانست و خواستار حمایت از فعالان حوزه گردشگری الکترونیک به ویژه طراحان این حیطه شد.

در این مسابقه که با هدف پوشش‌دهی خلاءهای موجود در حوزه گردشگری و تولید سرویس‌های آنلاین وب و موبایلی در حوزه این صنعت برگزار شد، حدود ۲۰تیم ۳تا ۵ نفره به رقابت با یکدیگر پرداختند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.