رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی - محلی کشور از اختصاص 18 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه ورزش در کشور طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی - محلی کشور در حاشیه مراسم پانزدهمین دوره جشنواره ورزش های بومی - محلی در چابکسر شهرستان رودسر، بر لزوم حمایت از برنامه ها و فعالیت های ورزش روستایی و بازی های بومی - محلی در قالب برنامه ششم توسعه و نیز تخصیص بودجه سالانه در این زمینه تاکید کرد.

غلامرضا جعفری همچنین از برگزاری بیش از 20 برنامه ورزشی تا پایان امسال با هدف احیاء و توسعه ورزش های سنتی و بازی های بومی - محلی در کشور خبر داد و گفت: این برنامه ها در قالب تقویم سالانه فدراسیون لحاظ و پیش بینی شده است.

وی با اشاره به تنوع قومیتی در کشور و نیز اقبالی که هر قومی نسبت به فرهنگ خود دارد، افزود: به واسطه این اقبال و علاقه مندی به ورزش های سنتی، حمایت هایی انجام شده و در این مدت مسابقاتی در رشته سنتی کشتی جوخه به صورت فراگیر در استان های خراسان شمالی، رضوی و تهران برگزار شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: در استان هایی مثل گلستان مازندران، به واسطه علاقه مندی به کشتی لوچو، منطقه زاگرس و کشتی زوران، استان سیستان و بلوچستان کج گردان در قالب تقویم سالانه فدراسیون ورزش روستایی برگزار می شود.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی - محلی کشور افزود: مکلفیم ایرانی ها را به عنوان یک شخصیت برجسته فرهنگی به دنیا معرفی کنیم و می کوشیم برای احیا و ترویج ورزش های سنتی و بازی های بومی - محلی و معرفی آنها در عرصه بین المللی گام های مهم و اساسی برداریم.

پانزدهمین دوره جشنواره ورزش های بومی در منطقه ییلاقی جواهردشت 34 کیلومتری جنوب غربی بخش چابکسر از توابع شهرستان رودسر در شرق استان گیلان برگزار شد.

از این جشنواره، بیش از 10 هزار نفر استقبال کردند.

از نکات قابل توجه در این جشنواره، برپایی مراسم جشن عروس بران، موسیقی محلی، نمایشگاه صنایع دستی قاسم آباد سفلی بود که بر طراوات و شادابی این جشنواره افزود.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.