شبکه تلویزیونی تلِسور در مطلبی نوشت: دولت‌های چپ‌گرای آمریکای لاتین علاقه‌مند به توسعه بیش از پیش همکاری‌ها با ایران هستند.

تور یک‌هفته‌ای ظریف برای تقویت روابط با شش کشور آمریکای لاتینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی چندملیتی «تلِسور» در مطلبی نوشت: «محمدجواد ظریف،» وزیر امور خارجه ایران، یک‌شنبه سفر یک‌هفته‌ای خود را به منطقه آمریکای لاتین آغاز خواهد کرد. ظریف قصد دارد در این سفر از کشورهای بولیوی، شیلی، کوبا، اکوادور، نیکاراگوئه و ونزوئلا دیدار کند. هدف وزیر امور خارجه ایران از سفر به آمریکای لاتین گسترش بیش از پیش روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای این منطقه است. 

در ادامه گزارش آمده است: «مجید تخت ‌روانچی،» معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران، در گفتگو با پرس تی‌وی، درخصوص این سفر اظهار داشت: انتظار می‌رود سفر آقای ظریف فصل جدیدی را در روابط میان ایران و کشورهای آمریکای لاتین رقم بزند. 

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: دولت‌های چپ‌گرای آمریکای لاتین در سال‌های اخیر، روابط بسیار دوستانه‌ای را با ایران برقرار کرده‌اند. تخت روانچی اظهار امیدواری کرد وزیر امور خارجه ایران در این سفر پایه‌گذار همکاری‌های بیشتر میان تهران و کشورهای منطقه آمریکای لاتین باشد.  

در ادامه گزارش آمده است: ایران و شش کشور آمریکای لاتین در بسیاری زمینه‌ها با یکدیگر همکاری دارند، با این وجود، ظرفیت‌های زیادی برای گسترش چنین همکاری‌هایی وجود دارد. تهران که در سال‌های اخیر روابط خود را با کشورهای آمریکای لاتین افزایش داده، اسرائیل و دیگر کشورها را به تلاش برای مانع‌تراشی در این مسیر متهم می‌کند. 

سفر هفته آتی ظریف نخستین دیدار یک مقام بلندپایه ایرانی از منطقه آمریکای لاتین در 3 سال گذشته خواهد بود.              




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار