ادعای پرواز هواپیما‌های روسیه از ایران، آمریکا را تحقیر کرد

نشنال پست در گزارشی ادعای پرواز جنگنده‌های روسی را از خاک ایران به سمت سوریه، اقدامی تحقیرآمیز برای واشینگتن دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی نشنال پست در گزارشی به قلم "الی لِیک" نوشت: "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، تمام سال گذشته را صرف مذاکره با روسیه کرد تا با همکاری واشینگتن- مسکو راه حلی برای پایان دادن به بحران داخلی سوریه بیابند. کری در جریان مذاکرات با "سرگئی لاوروف،" وزیر خارجه روسیه، فریب همتای خود را خورد و سیاستمداری احمق به نظر آمد. این مذاکرات و همکاری‌های کری با لاوروف هیچ سودی با خود به همراه نداشت.

تحقیر شدن جان کری مقابل روسیه زمانی آشکار شد که مقامات روس روز سه‌شنبه اعلام کردند جنگنده‌های خود را از پایگاه "نوژه" در همدان ایران به پرواز درآورده و مواضع تروریست‌ها را در سوریه هدف بمباران قرار داده‌اند.

نشنال پست در ادامه این گزارش نوشت: این جدیدترین مورد از تحقیر و سرافکندگی جان کری در عرصه بین‌المللی به حساب می‌آید. به محض آنکه توافق هسته‌ای ایران ژوئیه گذشته به امضا رسید، تهران- مسکو همکاری‌های وسیعی را در حفظ دولت "بشار اسد،" رئیس جمهور روسیه، آغاز کردند. هر دو کشور خواستار پابرجا ماندن دولت اسد هستند و در حالیکه جان کری برای برگزاری مذاکرات صلح ژنو مشغول رایزنی‌ است، روسیه پایگاه‌های هوایی در سوریه مستقر می‌کند و با بهره‌گیری از همکاری‌های ایران بر شدت بمباران مواضع نیروهای شورشی در سوریه افزوده است.
آغاز همکاری‌های نظامی ایران و روسیه در سوریه با هدف بمباران مواضع شورشیان این کشور و داعش همراه شد. هواپیماهای روسیه در ماه ژوئن، مخالفان بشار اسد که از سوی آمریکا و انگلیس حمایت می‌شدند را در مرز سوریه بمباران کردند.

اما شنیدن این ادعا که هواپیماهای روسیه از خاک ایران برخاسته‌اند و اهدافی را در سوریه مورد حمله قرار دادند، بیش از همه برای کری سنگین بود. همین یک سال پیش بود که کری در گفتگو با "جفری گلدبرگ،" روزنامه‌نگار مجله آتلانتیک، مدعی شده بود "محمدجواد ظریف،" وزیر خارجه ایران، به وی اطمینان داده است پس از اجرایی شدن برجام از این قدرت برخوردار است تا با آمریکا درباره حل تنش‌های منطقه همکاری مستقیم داشته باشد.
آنچه واضح است این است که ایران نمی‌تواند به همکاری‌های خود با روسیه درمورد حل مشکلات منطقه‌ای خاتمه دهد. علاوه بر آن، ایران به بازداشت اتباع آمریکایی با دوملیت، آزمایش موشکی و تهدید دوستان و متحدان آمریکا ادامه می‌دهد. ماجرای پرواز جنگنده‌های روسی از ایران موضوع عجیب و تازه‌ای نبود زیرا موسسه آمریکایی  "کریتیکال تریت پراجکت،" که عملکردی نظارتی دارد، دسامبر گذشته (آذر 94) ادعا کرده بود در یکی از پایگاه‌های ایرانی جنگنده‌های روسی مشاهده شده است. سه‌شنبه همین هفته بود که روسیه حضور نظامی خود را در پایگاه ایرانی نوژه رسما اعلام کرد. بمب‌افکن‌های "توپولف 22 ام3 " و جنگنده‌های"سوخو 34" از پایگاه نوژه همدان عملیاتی را در سوریه برنامه‌ریزی کردند. هیچکدام از این مسائل موجب نشد جان کری دست از جستجو برای یافتن راه حل خاتمه دادن به بحران سوریه بردارد. او باید از ماجراهای پیش آمده درس‌های زیادی بگیرد. نخست، کری نیاز دارد از تمرکز بر روی محمدجواد ظریف و "حسن روحانی،" رئیس جمهور ایران، به عنوان دو چهره میانه‌روی ایران دست برداشته و تمام توان و قدرت خود را بر روی اصولگرایان این کشور متمرکز کند. کری باید از حضور جنگنده‌های روسیه در ایران و بمباران آنها در خاک سوریه به نفع خود بهره ببرد به اینصورت که مذاکره‌کنندگان قدیمی را تضعیف کرده و آنها را علیه دیگری تحریک کند.

نشنال پست در ادامه مدعی شد: کری باید سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کند و طی آن بابت اینکه ایران از ترس مفرط خود نسبت به امپریالیسم دست کشیده است، به این کشور تبریک بگوید. کری باید به ایران تبریک بگوید که در نهایت اهمیت یک همکاری نزدیک  با قدرت‌های برتر نظامی را درک کرده است. وزارت خارجه امریکا می‌تواند متونی فارسی تهیه کند که در آن به قراردادهای گلستان و ترکمنچای در قرن 19 میلادی اشاره شده باشد. به این ترتیب دوران استعمارطلبی روسیه در ایران بار دیگر مرور خواهد شد.

مقامات آمریکایی باید به ایران یادآوری کنند، روسیه ممکن است در هر لحظه‌ای، یک تفاهم نظامی مشترک با آمریکا امضا کند. این موضوع خیلی دور از ذهن نیست زیرا روسیه در ماه ژوئن چنین تفاهمنامه‌ای درباره سوریه با اسرائیل امضا کرده بود.

نکته حائز اهمیت این است که جان کری نیاز ندارد در رفتار دیپلماتیک خود تغییری بوجود آورد. او می‌تواند همچنان به تلاش‌های هر روزه خود برای همراه کردن روسیه با آمریکا درمورد حل بحران سوریه ادامه دهد. اگر وی موفق شود، آمریکا به طور مستقیم در روابط نزدیک روسیه و ایران نفوذ خواهد کرد و موجب بروز اختلافاتی سیاسی در ایران می‌شود. برنامه کنونی کری حتی می‌تواند به پایان جنگ در سوریه نیز منتهی شود.

ادعا‌های این وبسایت در حالی مطرح می‌شود که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، دیروز قرار گرفتن پایگاه نظامی در اختیار روسیه را تکذیب کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
امریکا، انگلیس، روسیه در طول تاریخ ب ایران ضربه زدن، امیدوارم در برابرشون تیزهوش باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
این آقایی که با آی دی نمیدونم کدوم کشوره داره هعی جواب کامنتارو میده...دقیقا هدفش چیه؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
سلام.چطور به تاریخ کشور خودمون نگاه نمیکنید به تاریخ کشور روس نگاه میکنید جهان هرثانیه درحال تغییره همینکه درجنگ بین مسلمانان و این احمق های وهابی واون صهیونیستای ازخدا بیخبر انسانیت بخرج داد ومارو حمایت کرد نمیشه خوشبین نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
چیه نشستید دارید برای خودتون تجزیه و تحلیل میکنید
خوبه شماها سیاستمدارای این کشور نشدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
اینقد که ما از روسیه خوردیم از امریکا نخوردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
ببینم این خارجیه کیه
توی بیشتر نظرات فعال هست
مشکوک میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
اگر روسها قابل اعتماد بودند، به ما جنگنده پيشرفته مي فروختند كه نفروختند. سر قضيه اس -٣٠٠ هم دل ما را خون كردند تا تحويل دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
شاید روسیه تا به اینجا مارو همراهی کرده باشه ولی نباید ب سیاست هاش اعتماد کرد.سیاست بی رحم.ب امید موفقیت رزمندگان و نابودی وهابیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
اگر از گذشته درس نگیریم درآینده خواهیم دید


مواظب نفوذ دشمن باشید مقام معظم رهبری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
فکر نمیکنم امروزه تو روابط ملت ها چیزی به عنوان اعتماد معنی داشته باشه باید محتاطانه عمل کرد و قدم هارو با دقت برداشت تا پشت پا نخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
روسیه هم هیچ تفاوتی با آمریکا نداره تنها تفاوتش اینه که تنش بین ایران و آمریکا بوده و روسیه در ظاهر از مواضع ایران حمایت کرده ولی هیچ وقت نباید گذشته ها رو فراموش کرد ما خیلی زیاد چوب اعتماد های خودمون رو خوردیم... واقعا چرا همیشه ایران باید وسط گود باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
به نظر من روسیه به نفع ماوسوریه اینهمه هزینه نمیکند بلکه روسیه به عنوان یک ابر قدرت باید جایگاه خود را به جهانیان نشان دهد واو هم همچون آمریکا یارگیری کند از این رو این به نفع کشور ما وکشور سوریه است که در همه زمینه ها با روسها همکاری کنیم در ضمن یادمان نرود آمریکا اتحادیه اروپا (ناتو ) وکشورهای عر ب خلیج فارس همگی دشمنان فعلا خاموش روسیه هستند از این رو این یک امتیاز استراتژیک برای ما وکشورهای هم پیمان ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
خدایا پناه ما تویی.انچه صلاح کشور است همان کن.خدایا امام زمان را برسان.او را یار ویاورمان قرار ده.خسته ایم از خون وخونریزی از جنگ.از ظلم بیپایان ظالمان.اللهم عجل لولیک الفرج.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
چنان میگن تاریخ اینو گفتخ اونو گفته..اون روسیه ای که قابل اعتماد نبود روسیه تزاری واسه ایران قاجاری و پهلوی بود نه ایران اسلامیه سپاه و ارتش دار,نه ایرانه خامنه ای دار نه ایرانه سردار سلیمانی ها دار...شما رو بخدا بیوفته!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
زمان برای ما مردم(عوام)مشخص میکنه که پشت پرده چی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
تاريخ براي عبرت خوبه كشور هاي توسعه يافته فقط به فكر كشور خودشون هستن بايد بترسيم ازروزي كه جوب دو سر سوخت بشيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
خدایی سر چه موضوعی روسیه و عربستان رو کنار هم بعنوان بزرگترین دشمنامون گفتی؟؟؟؟ عربستان آخه عددی نیس که دشمن باشه یا نه روسیه هم بخدا قسم اون روسیه تزار نیست به خدا قسم به مولا علی قسم جمهوری اسلامی هم قاجار نیست باور کن مرگ من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
پیشرفته ترین جنگنده روسیه به نام روز قیامت برای ایران ساخته می شود،
پیشرفته ترین هواپیما جنگی اف برای ایران ساخته می شود
پیشرفته ترین جنگنده فرانسه ایتالیا آلمان اسپانیا انگلستان پرتغال آمریکا روسیه ژاپن کره لهستان استرالیا هند اندونزی مالزی سنگاپور کوروواسی صربستان نروژ فنلاند یونان بلغارستان مجارستان اچک اتریش سوییس کانادا مکزیک قزاقستان رومانی آراژانتین هلند دانمارک بلژیک ترکیه بسازید برای ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
خود شمام هر رزو یه حرفی میزنید خیلی ...
دیرو خبر گذاشتید پرواز کردن واقعا امروز شد ادعا؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
اگر واقعا" روسیه دوست کاملا" قابل اعتمادی بود نباید بلند شدن هواپیما ها را از همدان رسانه ای می کرد که کشور ما را در خطر گروهای تروریستی بیشتر قرار دهد. خدا می داند خدا کند که هدف روسیه فقط کمک به حذف تروریستها باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
تاریخ نشون داده که روسیه شریک قابل اطمینانی نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
به کوری چشم عربستانو آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
فرمانده کل قوا رهبر عزیزمونه پس چیزی دونستن که موافقت کردن با این موضوع.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
از اینکه کشور متحدی داریم بسیار افتخار میکنم ودلم به این اتحاد گرمه وخدا را شکر میکنم که در طول تاریخ ایران در بهرانها متحد ویکپارچه تر ظاهر شده ودشمنان را متعجب ومستاسل کرده ، این ابراز نگرانیها ی ملت از نظر من بسیار ارزشمنده وکسی نباید بیتفاوت باشه نسبت به وطن عزیز تر از جانمان ،ولی مسعولین ما هم خام وسیاست نشناس نیستند همه ما با عنایت پروردگار به انها اعتماد کامل داریم وبا چشمان باز مسایل منطقه واخبار جاریه را دنبال کرده وپشتیبان اسلام وایران متحد ویکپارچه هستیم وانشاع الاه تمام دشمنان وبد خاهان این کشور واسلام را با اتحاد وهمبستگی خود چون همیشه تاریخ عقب رانده وپیروز میدانیم ،واین حق ماست ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
با وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ قدرتی نمیتونه از ایران جاسوسی یا سو استفاده کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
سیاست پیچیده ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
هر موضعی که مخالف پیدا شدن سیاست های امریکا در خاورمیانه (درد زایمان خاورمیانه جدید) اتخاذ بشه به سود منافع کشورمون هست اگر هم کشورهای دیگه همکاری کنن که چه بهتره در ضمن قرار نیست روسیه اشراف یا جاسوسی داشته باشه همونجوری که سفارت انگلستان باز شده ولی در دید ذربین هستش و همونجوری که با امریکا مذاکره کردیم ولی خط قرمزهایی رعایت شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
نه شرقی نه غربی یادت نره
هرکی به فکر جیب خودشه
ماهم مجبوریم ،کیش و مات
از بد وبدتر ،بد بهتره!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
بهتراست عملیات بصورت مشترک برعلیه داعش صورت گیرد.خلبان ایرانی درکنار خلبان روسی. تا هم از جاسوسی درمسیر درامان باشیم و هم خلبانان ایرانی آمادگی لازم کسب نمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
مسوولین فکر خوبی کردن که روسیه را برای نابود کردن کفار وهابی به کار کشیدن.
Netherlands
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
مخالف قانون اساسی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
در این دنیای فردگرائی و لیبریالیستی هیچکس دوست هچکس نیست و هر کس به فکر منافع خودش است . لذا باید به مسئولین نظامی امنیتی کشور اطمینان کرد . تنها اسلام است که همه را به عدالت و جمع شدن حول محور خدا دعوت میکند . که در ایران این نعمت وجود دارد . اگر تفرقه نباشد .همه اش پیروزی است . اگر پشتیبان ولایت فقیه باشید به این مملکت اسیبی نمی رسد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
سلام هم وطن های عزیزم
اصلا نگران نباشیدبه مسعولین محترم کشورمان اعتعماد کنیم انشاالله هیچ اتفاقی خاصی نمی افتی روسیه دراین شرایط حساس نمی خواد که کشوری باقدرت مثل ایران عزیز را از دست بده وبه ماخیانت کنه
زنده بادایران وزنده باد رهبرعزیزمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
جوجه رو اخر پاییز میشمارند اخرش قشنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
امریکا ، روسیه ، چین هیچ فرقی با هم ندارن
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
روسیه هم مثل امریکاست از اونور دنیا نیومده چون دلش به حال ما میسوزه از خدا کمک بگیریم و گوش به فرمان یار امام زمان رهبر باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
""محمدجواد ظریف،" وزیر خارجه ایران، به وی اطمینان داده است پس از اجرایی شدن برجام از این قدرت برخوردار است تا با آمریکا درباره حل تنش‌های منطقه همکاری مستقیم داشته باشد."

این قدرت بدون اجازه رهبری به اندازه پر کاه هم ارزش نداره و هم چنین اعتبار
Netherlands
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
آمریکا خوبه حداقل گفته پول ایران پیششه.اما روسیه چی ، چند تن طلای ایران اصلا معلوم نیست چی شد.فک کنم اصلا قبول ندارند پیششونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
پس از نظر شما آمریکا خوبه روسیه بد!!!
خخخخخ
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
چی؟!!!!! با توهم!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
روسیه دوست ماست نگران نباشید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
دوستان جگرش رو داشته باشید . و پیام های ما رو هر چه که هست رو تایید کنید و نشون بدید. وگرنه من یکی میرم اخبارم رو سایت دیگه می خونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
هرچی هم بگیم باز آدم نگران هم میشه ولی اگه امید به دستان غیب هم داشته باشیم که دستان خیانتکار را برامون رو کنه و کشور عزیزم.ن بیشترازاین به چالشهای ناحقی که براش پیش اومده دچار نشه انشااله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
هرچی هم بگیم باز آدم نگران هم میشه ولی اگه امید به دستان غیب هم داشته باشیم که دستان خیانتکار را برامون رو کنه و کشور عزیزم.ن بیشترازاین به چالشهای ناحقی که براش پیش اومده دچار نشه انشااله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
باید حافظه تاریخی را در نطر بگیریم پیشینه بد روسیه کمتر از آمریکا نیست . مسولین باید با احتیاط تمام عمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
قراردادن مراکز نظامی کشورمون در اختیار روسها که سابقه بد وسیاهی در ایران دارن خطرناکه نمیدونم چرا مسولین اینکار رو کردن من نگران نقشه روسها هستم.خدا خودش کشورمون ونظاممون وملتمون رو از شر دشمنان ومخصوصا روسها حفظ کنه.
Netherlands
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
روسیه و کشورهای غربی خودشون رو در طول تاریخ ثابت کردن.متاسفم که یک اشتباه دو بار داره تکرار میشه.
Switzerland
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
چه خطری؟!!!! حتما جاسوسی؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
اینکه روسیه چه تاریخچه ای داره یه طرف.اینکه با همکاذی روسیه چقد زحمات مدافعان حرم به نتیجه ی خوب نزدیک شده.چقد از شهید و مجروح شدن نیروهای مجاهد و مخلص کم شده و...به نظرم با ارزشه.هر یه نفر ایرانی.هر یه نفر مدافع حرم که جانش کمتر به خطر بیفته توی این جنگ.با ارزشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
فداي امام زمان اقا حجت ابن الحسن. عج. ايشان هستند كه كشور

مارا حفظ كردن. پس دعا كنيد هر چه زودتر ظهور كنند. اللهم عجل لوليك الحسن والحجه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
ما در زمانی هستیم که نمیشه به هیچ کشوری اعتماد کرد و این رو خوب میدونم که ارگان های اطلاعاتی کشور همچنین تمام ارگان های مربوط به جنگ و... همه ی سناریوهایی رو که میتونه اتفاق بیوفته رو بررسی کردن و میدونن که دارن چیکار میکنن من بهشون اعتماد دارم.دررابطه با روسیه هم ما بدعهدی های اونو یادمون نرفته ولی به اقتضای زمان و نیاز ما نباید روسیه دوری کنیم سیاست اینو میگه از نکات مثبت این کشور استفاده میکنیم و از بد عهدیهاش خبر داریم ومراقبشیم.اگر بخواهیم فقط به عهدهای گذشته با این کشور نگاه کنیم باید با تمام دنیا قطع رابطه کنیم و منزوی بشیم حتی از نقاط قوتشون هم به نفع خودمون نمیتونیم استفاده کنیم.(سیاست پیچیدس)
Canada
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
با تمام توان باید ایستاد و چشمانی بیداری و مشی گره کرده داشت از غرب و شرق باید سود برد . گول نباید بخوریم و کم نیاریم . مسئولین باید نفوذ خودشون و اقتصادی اجتماعی سیاسی و فرهنگی افزایش بدن فردا نشه ترکمچای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
ان شاا... که آخر این جریان بخیر میشه
حتما مسئولین کشوری تدابیری دیدن که اگه روسیه خواست مثلا خیانتی بکنه سرکوبش بکنند
یا صرفا فقط بر اساس احساسات این کار صورت گرفته است؟
اوست کریم به امید خودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
به قول معروف شتر بان میدونه شتراشو کجا بخوابونه بله تصمیمات مردانی مثل سردار سلیمانی هست که از خاک ومرز ایران مراقبت میکنه جای نگرانی نیست راحت بخواب که مرز بانان بیدارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
به روسها اعتمادنکنید باید چارچشمی اونارا پایید.طول تاریخ به مانشونداده که احتما ل داره هرلحظه به ما پشت کنندودرمقابل ماموضع گیری کنندواحتمال اینکه باامریکادستشون تویه کاسه باشه دوراز انتظار نیست.اماواما حافظ شیراز فرمودند.ایدل ازسیل فنا بنیاد هستی برکند...چونترا نوح است کشتیبان زه طوفان غم مخور..رهبرم فدات بشم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
ایران در طول تاریخ بسیار بیشتر از روسیه ضربه خورده تا آمریکا. البته هر دوی شان غیر قابل اعتمادند و منافعشان حرف اول را میزند، پس باید خیلی مراقب بود،
Switzerland
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
امان از جوانی.... پس ساواک ، نفت ارزان ، کودتا ، انهدام هواپیما ، تحریم و.... را آمریکا باعث نبوده است؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۸:۳۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
بزار یه دو سه روزی از 28 مرداد بگذره بعد نطق کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
باید از روسیه ترسید تو طول تاریخ واقعا که نشون دادن چیزی از پایبند بودن به اصول سرشون نمیشه ممکنه هر لحظه موضع شون عوض شه...
Switzerland
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
آره راست میگی .پس با آمریکا اصلآ نباید ارتباط برقرار کنیم.
اگه نظرت در مورد آمریکا هم همین باشه حرفت درسته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
باید از روسیه ترسید تو طول تاریخ واقعا که نشون دادن چیزی از پایبند بودن به اصول سرشون نمیشه ممکنه هر لحظه موضع شون عوض شه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
آره راست میگی .پس با آمریکا اصلآ نباید ارتباط برقرار کنیم.
اگه نظرت در مورد آمریکا هم همین باشه حرفت درسته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
تاریخ نشون داده هر موقع به نفعش هست با ایران اعلام همبستگی میکنه اما بعد یه مدت باز دست به دست یار قدمیش میده.کلاهمان را سفت بگیریم باد نبرد
Switzerland
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
کی؟!!!! کجا؟!!!! چه وقت؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
روسیه هم ی کشوریه مثل آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
روسها از پشت خنجر می زنند ولی آمریکائیها از جلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
امریکا هم از پشت هم از جلو
Switzerland
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
کی؟!!!! کجا؟!!!! چه وقت؟!!!!
Germany
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
روسهای قبلی بله وامریکای قبلی فعلی ازهر چارطرف خنجرمیزنن درقرن اخیر ثابت شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
آمریکا با رفتارهایش از خیلی خیلی پیش در نزد مسلمانان جهان تحقیره و این برای اونها بهتر است اگر بدانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
در هر صورت ممکن ما باید استقلال سیاسی و همه جانبه خود را حفظ کنیم و نه به روسیه که به هیچ کشوری تکیه و اتکاء استراتیژیک نکنیم اما این به این معنی نیست که ما ائتلاف منطقه ای و بده بستانهای نظامی و سیاسی با دیگر کشورها نداشته باشیم بلکه با حفظ استقلال باید زیرک و هوشیار بود و از فرصتها و تهدیدها به نحوه شایسته استفاده کنیم
Switzerland
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
ما با همکاری به آنها به استقلال می رسیم..... چیزهایی است که غرب ، از دادن آنها به ما، امتنا می کند....
Germany
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
احسن خوب اومدی این درسته مرگ برشیطان بزرگ امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
من که زیاد خوشم نیومد این قد به روسیه باج بدیم
United States of America
askari
۱۱:۴۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
اگه بمباران مواضع دشمنان از طریق پایگاه های ماباجه،باج بدیم خیلی هم خوبه
Switzerland
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
باج؟!!!! همکاری یا باج؟!!!! مثئله این است.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
دوست عزیز من با شما موافقم روسیه قابل اعتماد نیست روسیه و عربستان بزرگترین دشمننان ایران هستن اینو تاریخ ثابت کرده یادمان نره روسیه چقدر از زمین های مارو تصرف کرد و دیگه ندادن
Germany
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
16:49 کمی تاریخ بخوان تا بدانی قفقاز مستقل بوده و مدام توسط قدرتها دست به دست می شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
همکاری ایران و روسیه از همکاری ایران و امریکا بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
کلاملا اشتباهه.
ما مستقلیم نه به امپریالیسم دست میدیم نه به کمونیستی چین روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
ارتباط با آمریکا خوبه ولی ارتباط با روسیه بد!!!
شما که گفتی کاملآ اشتباهه.
Switzerland
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
12.48 کمونیست یک اسم است.... نیاید به جریانهای جهانی ، اینگونه که می مینگرید ، نگریست.....
Switzerland
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
14.10 هنوز خون میلیونها نفر انسان بیگناه خشک نشده است..... متاسفم که به شیطان بزرگ اعتماد دارید و حقیقت را نمی بینید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
درسته به نظر من قران نباید فراموش بشه خدا خودش تو قران میگه یهود و نصاری را به دوستی نگیرید درسته بعضی کشور های عربی مسلمان میخواند اسلام رو نابود کنند ولی ما نباید دست دوستی به مسیحیت بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
هر وقت دیدیم امریکا وانگلیس از یه حرکت ما ناراحت شدن ..باید بفهمیم که کار درستی انجام دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
رفتانه دوستانه و همکاری افراطی منجر به خیانت میشه که
در طول تاریخ به ایران ثابت شده
Switzerland
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
12.47 افراطی؟!!!!! معنای آنرا می دانید؟!!!!!!
چه چیز در طول تاریخ اثبات شده است؟!!!! حتما ترکمنچای؟!!!!
یک نصیحت: از این حرفهای تکراری دست بردارید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
این حرف شما مطلق نیست نسبی است.
اگر ما کاری کنیم که ایران منزوی بشود و آنها خوشحال بشوند. تکلیف چیست آیا کارمان درست است؟!
اگر کاری ضد ارزش انجام دهیم در لوای اسلام و آنها شاد شوند؟
اگر به اسم ارزشها کاری کنیم که موافق توطئه انها باشد؟
این سخن سو تعبیر شده
درستش این است که کارمان در راه رضای خدا و به نفع مردم باشد خوب است حالا هر کس بدش بیاید یا ناراحت بشود یا مخالف باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
عجب نمیدونستم اینقدر این همکاری ایران و روسیه بعضیا رو اینجوری میسوزونه!
تا بتشه از این همکاریها
Switzerland
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
حالا که دیدید.... پس درست بیندیشد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
این همبستگی به نفع دو کشور در دو سوی دریای کاسپین است و موجب رونق تجارت و ترانزیت در این دریا خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
البته درستش دریای مازندرانه بعضا هیرکانیا هم میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
هر چند این شیطان اکبر می خواد رابطه ایران و روسیه شکرآب بشه اما همونطور که مشخصه و گفتن همزمان با ما با اسراییل هم توافق میکنه و کردن که اصلا مورد رضایت ما نخواهد بود در عمل شدیم ابزاری به دست روسیه برای تحت فشار قرار دادن غرب.(لطفا نظر بنده درج شود)
Switzerland
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
12.46 ماجرای جولان را می دانید؟!!!
این توافق بیان شده توهمی بیش نیست..... حتی یک مورد همبستگی بین این دو کشور را نمی توان نام برد.... زیرا ، ضرب المثل: "" دوست دشمن من - دشمن من است "" ، در این مورد ؛ صدق می کند.....
Switzerland
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
12.46 ماجرای جولان را می دانید؟!!!
این توافق بیان شده توهمی بیش نیست..... حتی یک مورد همبستگی بین این دو کشور را نمی توان نام برد.... زیرا ، ضرب المثل: "" دوست دشمن من - دشمن من است "" ، در این مورد ؛ صدق می کند.....
-
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
باید مسئولین نظام دقت داشته باشند که طرف روسی از این فرصتی که در اختیارش قرار گرفته برعلیه خودمان سو استفده نکند(ازمراکز حساس کشور جاسوسی نشود)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
ببین نه روسیه تزاره . نه ما پهلوی و قاجار هستیم . روسیه هم اگر میخواست مزاحم ایران بشه قبل از اینها میشد . آقای پوتین هم
پیرو دین مسیحیت است . لامذهب نیستند . وهابی و بهایی نیستند .
Switzerland
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
جاسوسی دیگر چه صیغه ای است؟!!!!!! معنای " روابط راهبردی " را می فهمید که چنین سخن می گویید؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
روی سخنم با کسانی است که طرفدار ورود روسیه به ایران هستند آیا شما همان موقع که روسیه از دادن اس300 (با وجود همین پوتین ) به ایران امتناع کرد احتمالا که از روسیه دفاع نکردید؟؟!
خب روسیه منافعش ایجاب میکرد در آن زمان به ایران اس300 ندهد اگر حتی ایران نابود میشد.(همانگونه که در زمان جنگ صدام را از لحاظ تسلیحات نظامی اشباع کرد چون منافعش ایجاب میکرد)
پس از ایجاد پایگاه نظامی در ایران زیاد ذوق زده نشوید. چون منافع روسیه بتوسط اکنون ابزاری مثل ایران تامین میشود دیگر اینکه مخالفان این حضور روسیه راعامل غرب نخوانید و انگ منافق و خودفروخته نزنید دفاع از استقلال و تمامیت ارضی از نماز هم واجب تر است.
آخرین اخبار