واشینگتن فری بیکن در مطلبی ادعایی به مسئله پرتاب ماهواره‌های ایران به فضا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب‌سایت واشینگتن فری بیکن در مطلبی نوشت: روز سه شنبه، مقامات ایران اعلام کردند این کشور قصد دارد 3 ماهواره جدید را وارد مدار زمین کند. برخی از کارشناسان صنایع دفاعی، از این تصمیم ایران ابراز نگرانی می‌کنند. برخی مدعی شده اند ایران همچنان  در حال انجام تحقیقات درباره موشک‌های بالستیک دوربرد با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای است.

محسن بهرامی – رئیس سازمان فضایی ایران – اعلام کرد ایران تا پایان سال جاری میلادی ماهواره ای به نام "دوستی" را به فضا پرتاب خواهد کرد.

وی در یک نشست مطبوعاتی گفت: "ماهواره دوستی که به دست متخصصان دانشگاه صنعتی شریف طراحی شده است، نخستین ماهواره‌ای خواهد بود که در نیمه دوم سال جاری خورشیدی به فضا پرتاب خواهد شد."

حال، برخی از مقامات سابق آمریکا و کارشناسان مسائل دفاعی ادعا می‌کنند پرتاب این ماهواره، برنامه ایران را برای آزمایش موشک‌های قاره پیما -- که قابلیت انهدام اهداف با سلاح هسته‌ای را در اختیار این کشور می‌گذارند -- پنهان می‌کند.

این در حالی است که یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا در این‌باره گفت: "ما نمی‌توانیم پیش از آن‌که اتفاقی افتاده باشد درباره آن گمانه‌زنی کنیم. اما نگرانی‌های ما و جامعه بین‌المللی درباره تلاش ایران برای توسعه موشک‌‎های بالستیک ادامه دارد. اگر موشک‌هایی آزمایش شوند که هرکدام از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کند، ما آن موضوع را از طریق مراجع مربوط پیگیری خواهیم کرد. ما به همکاری با شرکای خود برای دفع تهدیدهای برنامه موشکی ایران ادامه خواهیم داد."

یکی از مقامات سابق وزارت دفاع آمریکا مدعی شد: "ایران همواره از پرتاب ماهواره‌ها به عنوان پوششی برای توسعه برنامه موشکی خود استفاده کرده است. علاوه بر این، وزیر دفاع ایران از ساخت پهپادهایی خبر داده است که می‌تواند بُرد این موشک‌ها را نیز افزایش دهد." وی همچنین ادعا کرد لغو تحریم‌های اقتصادی ایران و علاقه جدید این کشور به فناوری می‌تواند تهدید‌آمیز باشد.

وی در ادامه لفاظی‌های خود ادعا کرد: "ایران می‌تواند فناوری‌هایش را در قبال دریافت آزمایشگاه‌‌‌های هسته‌ای که دست بازرسان به آن نرسد، با کره شمالی معامله کند. به این ترتیب، بلندپروازی‌های باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا -- و بی‌کفایتی جان کری – وزیر خارجه آمریکا – نتیجه ناگواری به همراه خواهد داشت."

در گزارشی که وزارت دفاع آمریکا در سال 2015 منتشر کرد، آمده است: "ایران زرادخانه بزرگی از موشک‌های قاره پیما دارد که توانایی هدف گیری نقاطی مانند اسرائیل و یا پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه را دارد. ایران اعلام کرده است در سال جاری قصد دارد ماهواره جدیدی را پرتاب کند. موشک ماهواره‌بر استفاده شده در این ماموریت می‌تواند بُرد موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را داشته باشد."

نگارنده این مطلب همچنین مدعی شده است: پرتاب ماهواره‌ها از آزمایش موشک‌ها برای بهبود عملکردشان خبر می‌دهد. به نظر می‌رسد تا زمانی که ایران موشک‌های ماهواره‌بر خود را اصلاح نکرده باشد، از موشک‌های "سفیر" و یا "سیمرغ" استفاده خواهد کرد. به همین دلیل، پرتاب مکرر ماهواره‌ها به وسیله یک موشک، می‌تواند اقدامی برای بهبود بخشیدن به عملکرد این موشک‌ها به عنوان یک مرحله در روند تولید آن‌ها باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
یکی از نیاز های مهم کشور برای GPS ملی و ارتباطات داشتن ماهواره خودی است باید از خودمان ماهواره داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
هیچی دیگه اینم یک بهانه جدید.
جایی تعهد ندادیم که برنامه فضایی و پرتاب ماهواره رو هم تعطیل میکنیم بخاطر پرروییهای اینها
اصلا هم نباید کوتاه بیاییم و بگذاربم ابنها از غصه دق کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی : برجام هم تجربه ای بود برای برخی که خیال میکردند میشود به آمریکا اعتماد کرد .

آقا جان آن سبو بشکست و آن ساغر بریخت ، اینکه خیال کنید با اینگونه غلطهای اضافی ممکن است که ایران را برای برجامهای 2 . 3 . 4 ... پای میز مذاکره بنشانید ، زهی خیال باطل

اما نگرانی‌های آمریکا و جامعه بین‌المللی ، اگر زبان انسان میفهمند که رهبر عزیز ما نظر مبارک و فتوای دینی خود را در ارتباط با سلاح اتمی و شیمیائی اعلام فرموده اند ، پس ایران اسلامی هرگز به فکر ساخت اینگونه سلاح ها نبوده و نخواهد بود.
اگر زبان انسان را نمی فهمید ، در جهلتان تا زمان رسیدن مرگتان بمانید.
ایران اسلامی کشوری مستفل است و آنچه را که منافع ملی اش ایجاب کند عمل خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
بنظر من بمب هسته ای هم لازم داریم .خدا میفرماید((واعدولهم ماستطعتم من قوه)) یعنی بدون محدودیت هرآنچه که دشمن شما را میترساند باید داشته باشید .جامعه جهانی کیلو چنده !
ما اهل جنگ نیستیم ولی مطمءن باشید چک اول ما میزنیم .
زنده باد ایران . جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
لعنت به امریکای جهان خوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
ماهواره ما هیچ کاری با نظام کشی نداره ،فقط دفاعی است و حفاظت از سیستم‌های زمینی ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
پیشرفت علمی در هر زمینه ای حق ایران است و به هیچ کس ارتباط ندارد، ما نیاز به کدخدا نداریم، آیران اسلامی با توکل بر خدا به پیشرفت در تمام علوم ادامه خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
یعنی تا چهارتا گوساله اینجوری تو آمریکا نسبت به همه اتفاقات خوب ایران مثل فرستادن ماهواره به فضا که کاری علمی هست و باعث پیشرفت کشور،موضع میگیرن معلومه نه دولت اصلاحات نه دولت امید که هیچ دولتی نمیتونه با اینها از صلح بگه.اینا فقط زبون زور رو میفهمن بخدا آرزو دارم کشورم آباد بشه اقتصادمون شکوفا بشه و با همه غرب و شرق در صلح باشیم مثل سوئد ،ولی وقتی دارن برنامه ریزی میکنن یا با تحریم یا مذاکره بال و پر عقاب رو قیچی کنن و حالا که دیدن نمیشه ابزار تهدید رو تو بوق کردن دیگه راهی نمونده که رهبر دانا گفت همش تدافعی بودن کافیه باید رو به جلو بازی کرد تا حساب دستشون بیاد...خوشحالم که وسط اینهمه دشمن یک متحد قدرتمند(روسیه)و یک متحد وفادار(بسیج عراق،حوثی یمن)و یک متحد ازجان گذشته فداکار(حزب الله)داریم.امیدوارم بزاریم جناب ظریف و تیمش کار کنن تا فرصتی برای خرید وسیع جنگنده سوخو30 و تانک
تی90 دراختیار داشته باشیم بعلاوه کلی تجهیزات راداری و زیردریایی و ناوبری و موشک مخصوص.تازه باید متحدینمون رو هم قوی نگهداریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
جناب ناشناس 14:23 خرید سوخو و تی90 ربطی به کار ظریف نداره.مگر تو دولت قبل که ظریف نبود کم کار در حوزه دفاعی انجام شد؟!! حرفا میزنین شماها. اصول کار در حوزه های جنگ فقط باید بر پایه توانایی های نیروهای متخصص بومی باشه. و در صورت امکان انتقال تکنولوزی از کشورهای متحد. این کارا هم تو هر دولتی اتفاق افتاده و میفته و ربطی به یک شخص خاص نداشته و نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
غلط کردی چه ربطی به شما دارد.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
خوب هست. بعدش ؟. دیگه چه غلطی میخواهید بکنید؟. نرمش هم که کردیم بر برابرتان، حرام زادگی کردید در جواب. بعدش ؟. همینه که هست از این به بعد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
آمریکا و همپیمانانش همینطور که در طول این سی و هشت سال هیچ غلطی نتونستن بکنن به فضل خداوند من بعد هم هیچ غلطی نمیتوانند بکنند تا ایران و اسلام پابرجاست تا جوانان غیور و دانشمندان مومن ایرانی هستند آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند

بر محمد و آل محمد (ص) صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
باامریکاییها وکلا غرب باید ازمنظر قدرت وارد شویم اول باید درموضوعی که می خواهیم بحث کنیم خودمان راقوی ترازاونها یاحداقل برابر انها پیشرفت کنیم سپس ان موضوع راعلنی کنیم
درود بردانشمندان هوافضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
از عصبانیت بترکید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
برای آمریکا موضوع نه موشک قاره پیما است نه چیز دیگه و نه حتی بمب اتم.برای آمریکا اهدافش مهم است به شکلی که برایش مهم نیست تروریست باشی یا ضدتروریست،دیکتاتوری باشی یا دمکراسی،مسلمان باشی یا غیر مسلمان،فقط باید درخط آمریکا بود.(این برنامه آمریکاست).هرکس درخط آمریکا باشدجنایت هم بکند توسط‌آمریکاموجه جلوه میشود. اما اگر باآمریکا هم فکر نباشی،حتی اگر ضدتروریست باشی و بمب اتم که هیچ حتی بمب شیمیایی هم نداشته باشی،و هزاران کار بشردوستانه هم انجام بدی بازهم یا تروریست محسوب میشوی یا ضدبشریت محسوب میشوی و حق کاری را نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
با سلام، غربی ها و شیاطین منطقه منتظر خواری و شکست قدرت پوشالی خود باشند وعده خداوند نزدیک است...
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
برای سلامتی متخصصان و دانشمندان کشور عزیزمان ایران صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
به همه ربط داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
خودشون بالستیک قاره پیما. وبمب اتم دارن اونوقت فضولی مارو میکنند.ماهم باید موشک قاره پیما داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
به کسی ربط نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
دیروز حضرت آقا فرمودند به غیر از سلاح شیمیایی و هسته ای همه چی آزاده .
به کسی مربوط نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
حالا که باستون اشکار شده مثلا چی کار میخاین بکنید؟
آخرین اخبار