رشت؛

صادرات شیر از ایران

600 هزار تن شیر سالانه از ایران صادر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی امروز در در حاشیه بازدید از یک واحد تولید مرغ مادر بوقلمون در شفت با اشاره به حمایت دولت به تولید کنندگان محصولات لبنی اعلام کرد : دولت تلاش می کند با بسته های حمایتی بخشی از محصولات لبنی تولیدی کشور صادر شود.حسن رکنی گفت : اگر شرکت های تولید لبنیات نتوانند همه شیرهای تولید دامداران را بخرند سازمان تعاون روستایی موظف به خرید شیر و پرداخت ضرر و زیان به تولید کنندگان است.وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت پرورش مرغ مادر بوقلمون در کشور رضایت بخش نیست افزود : تعداد واحدهای پرورش بوقلمون گوشتی مناسب است اما وضعیت پرورش مرغ مادر بوقلمون در کشور رضایت بخش نیست. معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برای کم کردن واردات جوجه بوقلمون گوشتی برای افزایش تولید داخلی آن برنامه ریزی شده است گفت : این کار با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود تا در مقاطع مختلف سال نیازمند واردات جوجه بوقلمون گوشتی و خروج ارز از کشور نباشیم.

حسن رکنی با بیان اینکه اینکه گوشت بوقلمون یکی از پروتئین‌های بسیار ارزشمند است افزود : ایجاد تنوع پروتئین در سبد غذایی شهروندان یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود : برای این کار تاکنون مجوز رااندازی 7 واحد تولید مرغ مادر بوقلمون در کشور صادرشده است که 4 واحد آن افتتاح شد و3 واحد دیگر بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که این سرانه مصرف گوشت بوقلمون در کشور قابل قبول نیست خاطرنشان کرد : سرانه تولید و مصرف این محصول دامی کمتر از 300 گرم است که رضایت بخش نیست.

واحد تولیدی مرغ مادر بوقلمون که با 4 هزار 800 متر زیر بنا در شفت در دست ساخت است سالانه قادر است حدود 3 میلیون جوجه به ارزش 45 میلیارد ریال تولید کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.