گیلان؛

احیاء واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه تعطیل

78 واحد صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال گیلان دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اعلام این خبر در حاشیه بازید از شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی در حسن رود گفت: با احیای این واحدهای صنعتی از ابتدای کار دولت یازدهم تاکنون برای 800 نفر اشتغالزایی شده است.
طهمورث لاهوتی افزود: 78 واحد صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال گیلان با تسهیلات بانکی احیاء شد.
وی در ادامه با اشاره به تامین زیر ساخت برق، آب و گاز در شهرک های صنعتی گیلان گفت: برای این کار علاوه بر افزایش 50 متر بر ثانیه آب برق مورد نیاز این شهرک ها هم 71 مگاوات تقویت شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان اعلام کرد: در 3 سال گذشته 300 قرارداد راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی جدید نیز منعقد شد.
طهمورث لاهوتی با اشاره به مساحت هزار و 700 هکتاری شهرک های صنعتی گیلان خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی انزلی با 50 هکتار وسعت و 90 واحد فعال یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی گیلان است.
وی به اشتغال 12هزار نفر در واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی گیلان یادآور شد: اعطای 78 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به 350 واحد تولیدی و صنعتی زمینه های فرصت های شغلی جدید در این شهرک ها ایجاد کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان از رایزنی ها برای اختصاص تسهیلات به  2هزار و 356 واحد متقاضی دیگر هم خبر داد.
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی هم از افزایش 100 برابری صادرات کالا از این منطقه در 3 سال گذشته خبر داد و گفت: در سال 91 صادرات کالا از شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی 440 هزار دلار بود که این رقم پارسال به 42 میلیون دلار افزایش یافت.
رضا مسرور کمبود اراضی و و طولانی شدن بوروکراسی اداری را 2 مانع اصلی توسعه این شهرک صنعتی دانست و افزود: بر اساس طرح جامع منطقه آزاد، کاربری زمین های اطراف این شهرک نیز، صنعتی محسوب می شود اما به دلیل اختلاف نظر با حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و شرکت آب منطقه ای و همچنین قرار گرفتن در حریم تالاب انزلی، استفاده صنعتی از این زمین ها بلاتکلیف مانده است.
وی به مکاتبات اداری با این ادارات در خصوص زمین های مجاور شهرک صنعتی حسن رود اشاره و تصریح کرد: با توجه به فاصله بسیار زیاد این شهرک با تالاب بین المللی انزلی، رایزنی های لازم با حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و سازمان آب منطقه ای در خصوص تعیین تکلیف این زمین ها انجام شده است.
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در ادامه بازار روسیه را به عنوان بازار هدف برای عرضه محصولات تولید این منطقه برشمرد و تاکید کرد: با توجه به اقدامات مناسب دولت در خصوص در دست گرفتن بازار روسیه، تکمیل هرچه سریعتر مجتمع بندری کاسپین در اولویت کاری قرار دارد.
36 شهرک و ناحیه صنعتی فعال در گیلان وجود دارد.
784 واحد تولیدی و صنعتی  با اشتغالزایی 13 هزار و 560 نفر در این شهرک ها و نواحی صنعتی فعال است.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.