بیش از 10 هزار شرکت تعاونی زنان در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده گفت: 10هزار و 810 شرکت تعاونی زنان با عضویت یکصد و 81 هزار نفر و اشتغالزایی یکصد و 19 هزار نفر در کشور فعالیت می کنند و سرمایه ثبتی شرکت های تعاونی زنان حدود یکهزار و 545 میلیارد ریال است.

وحیده نگین با توجه به نوع فعالیت تعاونی های زنان افزود: بر حسب نوع فعالیت شرکتهای تعاونی فعال بانوان، 61 درصد در بخش تولیدی، 36 درصد در بخش خدماتی و 3 درصد در بخش توزیعی مشغول به کار می باشند. وی اضافه کرد: از نظر اشتغال ایجاد شده توسط تعاونی های فعال زنان برحسب نوع فعالیت، 65 درصد در بخش تولید، 28درصد در بخش خدماتی و 7 درصد در بخش توزیعی فعالیت می کنند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده با بیان اینکه شرکتهای تعاونی زنان،به شرکتهایی گفته می شود که براساس قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران تشکیل و ثبت می شوند و حداقل 70 درصد اعضای آن را بانوان تشکیل می دهند تصریح کرد: بدون شک تعاونی های زنان بستر مناسبی است که به دور از تبعیض و با رعایت برابری اعضا و در پرتو فرهنگ مشارکت عمومی برای اشتغال شایسته زنان تشکیل شده و از طریق این تعاونی ها مشارکت فعال تر آنان در فعالیت‌های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فراهم شده و تحقق عدالت اجتماعی سرعت می‌یابد.

نگین گفت: بیشترین گرایش جهت انجام فعالیت اقتصادی زنان به ترتیب در نساجی، چرم و پوشاک، سایر(تولیدی و خدماتی)، زراعت، تولیدی(کلیه شرکتهای تعاونی صنعتی؛ معدنی؛ کشاورزی؛ تامین نیاز تولید کنندگان؛ عمرانی و فرش دستباف ، صنایع دستی، خدمات آموزشی، غذایی، دارویی و بهداشتی، خدمات رایانه ای و دامپروری می باشد. مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده افزود: استان تهران با بیش از 12 هزار و 770 تعاونی بیشترین و استان قم نیز با 514 تعاونی، کمترین تعاونی زنان را در بین استان های کشور دارد.


انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.