گیلان؛

فعالیت بیش از 10 هزار شرکت تعاونی زنان در کشور

بیش از 10 هزار شرکت تعاونی زنان در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده گفت: 10هزار و 810 شرکت تعاونی زنان با عضویت یکصد و 81 هزار نفر و اشتغالزایی یکصد و 19 هزار نفر در کشور فعالیت می کنند و سرمایه ثبتی شرکت های تعاونی زنان حدود یکهزار و 545 میلیارد ریال است.

وحیده نگین با توجه به نوع فعالیت تعاونی های زنان افزود: بر حسب نوع فعالیت شرکتهای تعاونی فعال بانوان، 61 درصد در بخش تولیدی، 36 درصد در بخش خدماتی و 3 درصد در بخش توزیعی مشغول به کار می باشند. وی اضافه کرد: از نظر اشتغال ایجاد شده توسط تعاونی های فعال زنان برحسب نوع فعالیت، 65 درصد در بخش تولید، 28درصد در بخش خدماتی و 7 درصد در بخش توزیعی فعالیت می کنند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده با بیان اینکه شرکتهای تعاونی زنان،به شرکتهایی گفته می شود که براساس قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران تشکیل و ثبت می شوند و حداقل 70 درصد اعضای آن را بانوان تشکیل می دهند تصریح کرد: بدون شک تعاونی های زنان بستر مناسبی است که به دور از تبعیض و با رعایت برابری اعضا و در پرتو فرهنگ مشارکت عمومی برای اشتغال شایسته زنان تشکیل شده و از طریق این تعاونی ها مشارکت فعال تر آنان در فعالیت‌های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فراهم شده و تحقق عدالت اجتماعی سرعت می‌یابد.

نگین گفت: بیشترین گرایش جهت انجام فعالیت اقتصادی زنان به ترتیب در نساجی، چرم و پوشاک، سایر(تولیدی و خدماتی)، زراعت، تولیدی(کلیه شرکتهای تعاونی صنعتی؛ معدنی؛ کشاورزی؛ تامین نیاز تولید کنندگان؛ عمرانی و فرش دستباف ، صنایع دستی، خدمات آموزشی، غذایی، دارویی و بهداشتی، خدمات رایانه ای و دامپروری می باشد. مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده افزود: استان تهران با بیش از 12 هزار و 770 تعاونی بیشترین و استان قم نیز با 514 تعاونی، کمترین تعاونی زنان را در بین استان های کشور دارد.


انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.