فردی که قصد اخاذی اینترنتی از دختر جوان شیرازی را داشت، با تلاش ماموران پلیس فتا استان دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئيس پليس فتا استان فارس در گفت: خانمی 24 ساله ساکن شیراز با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا فارس اظهار داشت فردی که از اسرار زندگی وی مطلع است و آرشیوی از عکس های شخصی وی را در دست دارد، با ارسال پیام های غیر اخلاقی در شبکه های اجتماعی از ایشان درخواست و پیشنهاد بی شرمانه دارد.
سرهنگ سيدموسی حسينی اضافه كرد: اين فرد شياد با داشتن عكس از شاكی، وی را تهدید به انتشار این عكس ها و اطلاعات در فضای مجازی كرده بود.
وی ادامه داد: با تشکیل پرونده ماموران پليس فتا استان فارس اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمین آغاز کردند و با بررسی های فنی و تخصصی به عمل آمده، ماموران موفق به شناسایی و دستگیری وی شدند.
رئيس پليس فتا استان فارس افزود: متهم که در همسایگی شاکی زندگی می کند در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای می شود اما در ادامه با دیدن مستندات به بزه انتسابی اعتراف كرد.
سرهنگ حسينی اظهار كرد: متهم عکس ها و اطلاعات شاکی را از تلفن همراه خواهرش که با شاکی دوست صمیمی می باشد برداشته و با فعال کردن شبکه های اجتماعی مختلف بر روی سیم کارت بدون نام و نشان اقدام به ارسال پیام های غیر اخلاقی با قصد سوء استفاده از شاکی می كرد که با اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در همان ساعات اولیه شناسایی می شود.
وی با بيان اينكه شهروندان می بایست از اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی محافظت کنند،‌ خاطر نشان كرد: تبلت، تلفن های هوشمند، رایانه های قابل حمل، شبکه های اجتماعی و رایانه های عمومی به هیچ عنوان مکان مناسبی برای نگهداری عکس های شخصی و اطلاعات محرمانه نیستند.
رئيس پليس فتا استان فارس در ادامه به افراد سودجو هشدار داد: مراقب رفتار خود باشند که هیچ فعل مجرمانه ای در این فضا دور از چشم تیزبین پلیس نخواهد بود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.