معاون رئيس جمهور بر ضرورت توسعه گردشگری روستايی و شناسايی و تقويت روستاهای هدف گردشگری تاكيد كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود سلطاني در حاشيه افتتاح اقامتگاه بوم گردي ارگ رادكان در چناران با بيان اينكه استان خراسان رضوي داراي ظرفيت هاي فراواني در حوزه بوم گردي و طبيعت گردي است گفت: ساخت اقامتگاه هاي بوم گردي مي تواند موجب توسعه گردشگري روستايي و افزايش ماندگاري گردشگران شود.


معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي نيزهم در حاشیه این مراسم گفت: اين اقامتگاه بوم گردي به عنوان اولين اقامتگاه بوم گردي شهرستان چناران توسط بخش خصوصي و با سرمايه گذاري حدود يك ميليارد تومان احداث شده است.

سيد جواد موسوي افزود: اين اقامتگاه در زميني به مساحت 1200 متر مربع و زير بناي 500 متر احداث كه داراي 12 اتاق مي باشد و عمليات احداث آن از بهمن ماه 94 آغاز و اكنون شاهد افتتاح آن هستيم.

وی خاطر نشان كرد: افتتاح اين اقامتگاه بوم گردي زمينه اشتغال 30 نفر به صورت مستقيم و 20 نفر را به صورت غير مستقيم در اين شهرستان فراهم كرده است.

تاكيد دكتر سلطاني فر بر حفاظت از آثار فرهنگي – تاريخي


ضرورت توسعه ،شناسايي و تقويت روستاهاي هدف گردشگري

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگريدر ادامه سفر خود به خراسان رضوی از برج تاريخي رادكان واقع در روستاي رادكان چناران در استان خراسان رضوي بازديد به عمل آورد.

مسعود سلطاني فر در این بازديد بر حفاظت از آثار فرهنگي – تاريخي تاكيد كرد.

وی با اشاره به ظرفيت هاي استان خراسان رضوي در حوزه ميراث فرهنگي و آثار تاريخي گفت: اين استان داراي تعداد بسيار زيادي از آثار فرهنگي – تاريخي است كه بيشترآن ها به عنوان مقصد سفر و محل بازديد گردشگران داخلي و خارجي مطرح است.

معاون رئيس جمهور افزود: ميراث فرهنگي و آثار تاريخي متعلق به همه مردم است و همگان بايد در حراست و حفاظت از اين آثار توجه و دقت لازم را داشته باشند.

سلطانی فربا اشاره به نقش مردم در حفاظت هرچه بهتر از آثار فرهنگي – تاريخي گفت: مشاركت دادن مردم در حفاظت از آثار تاريخي مي تواند به حفظ هرچه بهتر اين آثار و نگهداري از آن ها كمك كند چراكه آثار فرهنگي – تاريخي در كشور متعلق به همه مردم است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خاطر نشان كرد: توجه به آثار فرهنگي – تاريخي و دقت در نگهداري و حفاظت از آن ها مي تواند موجب آشنايي هرچه بهتر گردشگران داخلي و خارجي با اين آثار شود.

برج رادكان درروستاي رادكان از توابع شهرستان چناران در استان خراسان رضوي قرار دارد كه ارتفاع این برج ۳۵ متر، قطر داخلی‌اش ۱۴ متر و قطر خارجی آن ۲۰ متر می‌باشد.

منظر بیرونی بنا تا ارتفاع ۵/۲ متری به شکل ۱۲ ضلعی و از آن جا تا زیر گنبد به صورت ۳۶ ترک نیم ستونی ساخته شده‌است.

برج رادکان دارای گنبد مخروطی شکل است که ساختمان آن در سال ۶۰۷ قمری به پایان رسیده‌است.

این برج اثر ریاضی دان، ستاره شناس و دانشمند بزرگ ایرانی، خواجه نصیرالدین توسی است و هم اكنون مكاني ارزشمند براي رصد ستارگان است و در حال حاضر تورهاي گردشگري باي عكاسان نجوم و نيز براي بازديد گروه هاي نجوم و علاقه مندان به رصد از اين برج برگزار مي شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.