تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضور گردشگران، یكی از ابزار های صدور ارزش های انقلاب اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دردیدار صمیمانه با معاون رئیس جمهورو رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: حضور گردشگران خارجی در ایران و دیدن پیشرفت ها و واقعیت های موجود کشور نتایج بسیار مطلوبی خواهد داشت.

وی از اهتمام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی صنایع دستی گوهر سنگها نیز قدردانی و خواستار استفاده از تجربیات و ظرفیتهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برای خدمات رسانی بیشتر به گردشگران داخلی و خارجی مشهد مقدس شد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: به نظر من یکی از مهمترین ابزارها برای صدور ارزش های انقلاب، حضور گردشگران خارجی در ایران و دیدن پیشرفتها و واقعیت های موجود کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی هم چنین خواستار برنامه ریزی و تلاش بیشتر برای میزبانی جمع بیشتری از مسلمانان کشورهای مختلف در مشهد مقدس شد.

وی با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی در حال توسعه موزه های مربوط به این آستان مقدس است خواهان همکاری سازمان میراث فرهنگی برای توسعه موزه ها و حرفه ای کردن و تخصصی کردن آنها و استفاده از ظرفیت و توان کارشناسی موجود در این زمینه شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در این دیدار گزارشی از چگونگی روند انتخاب مشهد از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی صنایع دستی گوهر سنگ ها ارائه داد.

سلطانی فر گفت: در مناسبت های مرتبط با گردشگری که در سال جاری خواهیم داشت یکی از شهرهای مورد نظر برای فعالیت های بین المللی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهر مقدس مشهد خواهد بود.

در این دیدار همچنین برنامه های مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.