مراسم گرامیداشت روز پزشک و تجلیل از پزشکان نمونه گناباد با حضور پزشکان و خانواده های آنان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،فرماندار گناباد در این مراسم با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت تحولی بر ساختار معیوب سلامت و پزشکی کشور ایجاد کرده است، اذعان کرد: چالش های اجرای طرح تحول نظام سلامت از جمله قوانین ناکارآمد و معیوب، بیمه های ناکارآمد و ساختار معیوب حوزه سلامت و پزشکی سبب شده مجموعه پزشکان و خانواده آنان با بحران مواجه شوند.

محمدعلی نبی پور افزود: این چالش ها سبب بیکاری پزشکان شده است لذا پزشکان باید از مجموعه کاری خود حفاظت کنند که این اقدام سبب افزایش اعتماد عمومی در جامعه و تحول در نظام سلامت و پزشکی می شود.

خودم را مرهون و مدیون زحمات پزشکان می دانم

امام جمعه گناباد نیز در این مراسم گفت: بزرگترین نعمت، نعمت سلامتی می باشد که پزشکان با تخصص و مهربانی و دلسوزی آن را به بیماران هدیه می کنند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب افزود: خودم را مرهون و مدیون زحمات پزشکان می دانم و بنا به آیات قرآن کریم زحمات و تلاش های پزشکان در نزد خداوند محفوظ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در مراسم گرامیداشت روز پزشک گفت: دانشگاه علوم پزشکی گناباد در ۲۴ رشته مختلف به دانشجویان آموزش های لازم را ارائه می دهد که یکی از این رشته ها، رشته پزشکی می باشد که از سال ۱۳۸۸ دانشجوی پزشکی در گناباد پذیرش و در حال حاضر ۲۱۰ دانشجو در این رشته مشغول به تحصیل هستند.

رضا احمدی اظهار کرد: برخی از پزشکان علاوه بر درمان بیماران در حوزه آموزشی بویژه آموزش دانشجویان رشته پزشکی کمک های شایانی به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی می کنند.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت دارای دستاوردهای خوبی برای مردم بوده است، اذعان کرد: متاسفانه ۸ ماه پرداختی پزشکان عقب است و از منابع داخلی دانشگاه پرداخت هایی انجام شده است و تلاش های فراوانی برای پرداخت به روز معوقات پزشکان در حال انجام است.

گفتنی است در این مراسم از پزشکان نمونه گناباد توسط دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی گناباد تقدیر شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.