لوح مشهد شهر جهانی صنايع دستی گوهر سنگ ها در محل موزه بزرگ خراسان رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئيس منطقه آسيا و اقيانوسيه شوراي جهاني صنايع دستي در حاشيه برگزاري اين رونمايي گفت: مشهد داراي ظرفيت هاي بي نظيري در حوزه سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي است و شايستگي كسب اين عنوان را داشت.

غدا هيجاوي با اشاره به وجود سنگ فيروزه دراستان خراسان رضوي گفت: يكي از مهمترين سنگ هاي قيمتي در اين استان سنگ فيروزه است كه داراي ارزش و اهميت بسيار فراواني است.

وي خاطر شنان كرد: از اينكه مشهد به جمع 15 شهر جهاني در حوزه صنايع دستي پيوسته است بسيار خرسند هستم.

معاون صنايع دستي كشور هم در اين مراسم گفت: اين انتخاب را بايد با فال نيك گرفت و تجربه بسيار خوبي را در اين خصوص پشت سر گذاشتيم.

بهمن نامور مطلق افزود: البته همانطور كه قبلا هم گفته ام اين آغاز راه است و اين انتخاب مسئوليت ما را افزايش داده است.

وي با بيان اينكه مشهد شايستگي كسب اين عنوان را داشته است افزود: مردم مشهد مردمي هنر پرور، هنر دوست، معنوي و ولايي هستند و بسيار خوشحالم كه اين اتفاق را در مشهد شاهد هستيم.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در حاشيه اين افتتاحيه گفت: يكي از مزيت هاي اين دبيرخانه افتتاح در محل موزه است كه موزه خود محلي براي آمد وشد گردشگران و علاقه مندان به ميراث فرهنگي و صنايع دستي است.

حسين زارع صفت افزود: اين موزه نشان دهنده فرهنگ، تاريخ و تمدن خراسان بزرگ است و ايجاد دبيرخانه در موزه بزرگ مي تواند به معرفي هرچه بهتر ظرفيت هاي استان در حوزه سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي كمك كند.

وی گفت: سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي در ايران داراي پيشينه تاريخي است و گوهر سنگ هاي يك ظرفيت عظيم اقتصادي و فرهنگي در استان است.

در ادامه اين مراسم دبيرخانه "مشهد شهر جهاني صنايع دستي گوهر سنگ ها" به طور رسمي در موزه بزرگ خراسان افتتاح شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.