بهای نفت خام روز پنجشنبه به دلیل تردید‌ها در خصوص ذخایر مازاد جهانی این ماده ارزشمند کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‎الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "مارکت واچ"، روز پنجشنبه، بهای نفت در بازار آسیا به دلیل افزایش ذخایر نفتی جهان کاهش یافت. این در حالی است که بهای نفت به تازگی به دلیل کاهش ذخایر نفتی آمریکا روندی صعودی یافته بود.

بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (شاخص آمریکا) برای تحویل در ماه سپتامبر (30 روز منتهی به 9 مهر) با 0.01 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، بشکه‌ای 46.80 دلار معامله شد. بهای نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر (31 روز منتهی به 10 آبان) نیز با کاهش 0.16 درصدی روبرو شد و با بهای 49.69 دلار به ازای هر بشکه به فروش رسید.

بهای نفت پس از انتشار گزارشی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا مبنی بر کاهش ذخایر نفت خام این کشور به 2.7 میلیون بشکه و کاهش ذخایر بنزین به 2.2 میلیون بشکه در شب گذشته، رشدی 0.3 درصدی را تجربه کرده بود.

به باور تحلیلگران بازار طلای سیاه، در شرایط کنونی که مازاد تولیدات نفتی کشورها بازار جهانی را اشباع کرده است، هرگونه کاهش تولید می‌تواند به افزایش بهای نفت کمک کند.

بهای نفت از دوشنبه هفته گذشته که اوپک اعلام کرد درباره اتخاذ سیاست‌هایی که بازار نفت را تثبیت کند مذاکراتی برگزار خواهد کرد، با رشدی 9 درصدی مواجه شده است. 14 کشور عضو اوپک تصمیم گرفته‌اند در ماه سپتامبر در الجزایر نشستی غیررسمی برگزار کنند.

با این حال، تردید‌ها درباره متعهد باقی ماندن تولیدکنندگان بزرگ نفت در رعایت سقف تولید، بهای طلای سیاه را کاهش داده است. 

تحلیلگران اظهار می‌کنند در صورتی که تقاضای جهانی برای نفت افزایش نیابد، تعیین سقف تولید برای کشورها بر حل معضل مازاد ذخایر نفت جهان تأثیر ناچیزی خواهد گذاشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار