نفت خام با وجود مازاد عرضه، برای سومین بار افزایش یافت و به بالاترین بهای خود در یک ماه اخیر رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه بهای نفت به بالاترین حد خود در یک ماه گذشته رسید و ظرف سه روز، با وجود مازاد عرضه در بازار، افزایش بهای 10.8 درصدی را تجربه کرد.

به گفته تاجران، داده های موسسه اطلاعاتی بازار به نام جین اسکیپ که بیش بینی کرده بود میزان برداشت از میدان نفت خام کوشینگ اوکلاهما هفته گذشته با رسیدن به بیش از 350 هزار بشکه رسیده است به این افزایش دامن زد.

در همین راستا، نفت خام برنت با افزایش 2.92 درصدی، یک دلار و 37 سنت افزایش بها داشت و به 48 دلار و 33 سنت رسید. ظرف سه سری متوالی گذشته، برنت با افزایش حدود 10 درصدی روبه رو شده است که بیشترین افزایش بها از ماه می به شمار می رود. بهای این نفت از ابتدای آگوست، حدود 13 درصد افزایش داشته است.

بهای نفت وست تگزاس نیز با افزایش 2.81 درصدی، یک دلار و 25 سنت افزایش بها داشت و به 45 دلار و 74 سنت در هر بشکه رسید. بهای این نفت نیز در یک ماه گذشته، 10 درصد افزایش یافته است.

اعضای اوپک قرار است در حاشیه مجمع بین المللی انرژی، نشستی برگزار کنند.

روز دوشنبه، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، ابزار امیدواری کرد که اعضای کشورهای تولید کننده نفت بتوانند در خصوص ثبات قیمت ها، اقدامی انجام دهند و گفت کشورش در حال رایزنی با عربستان و کشورهای دیگر برای ثبات قیمت ها است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار