مديرکل تبليغات اسلامي همدان گفت: هفته دولت فرصت مناسبي براي بيان خدمات نظام جمهوري اسلامي در زمينه اقتصاد مقاومتي، از سوي مبلغان است.

مبلغان در اقتصاد مقاومتي فرهنگ‌ساز باشند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام علي دشتکي در حاشيه برگزاري همايش روحانيون و مبلغان در آستانه هفته دولت و در جمع خبرنگاران با بيان اينکه اين همايش با حضور 250 نفر از روحانيان مستقر، مبلغان و... برگزار شده است، گفت: اين دوره آموزشي با محوريت اقتصاد مقاومتي برگزار مي‌شود که دوره تکميلي آن نيز در ادامه برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه نظام جمهوري اسلامي ايران يک الگوي نظام مديريت ديني است، افزود: سابقه اين نظام به دوران پيامبر اکرم(ص) و حضرت علي‌بن ابيطالب(ع) برمي‌گردد و ما در بخش‌هاي مختلف سياسي- اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي دنبال الگوسازي هستيم که اين الگوسازي در جهان امروزي بسيار سخت اما امکان‌پذير است.

مديرکل تبليغات اسلامي استان همدان با تأکيد بر اينکه حضرت امام خميني(ره) هدف از انقلاب اسلامي را پياده کردن مالکيت خداوند بر روي زمين معرفي مي‌کند، ابراز کرد: به طبع تحقق اين موضوع در جامعه مشکلاتي نيز پيش‌رو دارد؛ چرا که دنيا به سمت توحيدزدايي رفته است ولي جمهوري اسلامي ايران به سمت توحيدمحوري گام برداشته است.

حجت‌الاسلام دشتکي در ادامه سخنانش عنوان کرد: مقام معظم رهبري هر ساله يک موضوع را به عنوان شعار سال مطرح مي‌کنند که با توجه به شعار امسال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» سازمان تبليغات اسلامي اتاق فکري را در اين زمينه تشکيل داده است.
وي با اشاره به اينکه استادان دانشگاه، نخبگان و انديشمندان اعضاي اين اتاق فکر هستند، گفت: شعار ما در اين اتاق فکر اين است که مخاطب مقام معظم رهبري ابتدا ما مبلغان حوزه ديني هستيم.

اين مسؤول از برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در زمينه تحقق شعار سال خبر داد و اضافه کرد: در راستاي اقتصاد مقاومتي مفهوم‌سازي وظيفه حوزه فرهنگي است.

حجت‌الاسلام دشتکي به احصاي ظرفيت‌ها در اين زمينه اشاره و تصريح کرد: هفته دولت فرصتي براي قدرداني از تلاش مسؤولان است که شبکه تبليغي ما از اين فرصت براي بازگو کردن خدمات نظام جمهوري اسلامي ايران در زمينه اقتصاد مقاومتي استفاده مي‌کند.

حجت‌الاسلام دشتکي گفت: دولت در حوزه فرهنگ ديني امسال در اعتبارات تملک دارايي سرفصلي جديد به عنوان دين و مذهب را به سرفصل سرمايه‌گذاري اضافه کرده است.

وي ادامه داد: بيمه فعالان فرهنگي ديني نيز به عنوان يک ابتکار و کار نو در استان همدان پيگيري شد. همچنين اعتبارات در حوزه فعاليت مبلغان و روحانيان مستقر توسعه يافته است که قدردان آن هستيم.

اين مقام مسؤول ابراز کرد: مبلغان در هفته دولت در سطح مساجد و هيأت‌هاي مذهبي و مراکز فرهنگي و قرآني و... وظايف دولت اسلامي در قبال مردم و وظايف مردم در نظام اسلامي را تبيين مي‌کنند و در همين راستا برنامه‌هاي پرسش و پاسخ نيز برپا مي‌شود.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.