معاون سياسي و امنيتي استاندار همدان از کاهش 25 درصدي جرايم در همدان خبر داد.

کاهش 25 درصدي جرايم در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدابراهيم الهي‌تبار افزود: سال 93 استان همدان مورد تقدير شوراي امنيت کشور قرار گرفت و در نامه‌اي که به تازگي به دست ما رسيده است استان همدان جزو استان‌هايي است که در موضوع کنترل جرايم و به ويژه سرقت‌ مورد تقدير معاونت امنيتي وزارت کشور قرار گرفته است.

وي ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 23 درصد و در سال 94 نسبت به سال 93 نيز بيش از 20 درصد کاهش جرايم را داشتيم.

معاون سياسي و امنيتي استاندار همدان اضافه کرد: شاخص‌هاي شهرستان‌هاي استان همدان نسبت به جرايم، تحليل شده و شاخص‌هاي مطلوب و شاخص‌هاي نيازمند برنامه‌ريزي، مديريت و برنامه‌هاي پيشگيرانه به همه شهرستان‌ها اعلام شده است.

وي ملاير را يکي از بهترين شهرستان‌هاي استان همدان در بالا بودن شاخص‌هاي امنيتي استان دانست و گفت: تشکيل قرارگاه سرقت در استان همدان از جمله اقداماتي است که با کمک همه دستگاه‌هاي اجرايي استان انجام شد و از مشارکت مردمي در ايجاد امنيت در استان استفاده شد.

الهي‌تبار با بيان اينکه کمتر از يک درصد جرايم کشور در همدان رخ مي‌دهد، اظهار کرد: استان همدان در بحث نزاع‌هاي فردي و اجتماعي با مشکلاتي رو به رو است که به مشکلات اجتماعي و آسيب‌هاي اين حوزه برمي‌گردد و در اين راستا حوزه‌هاي اجتماعي و نهادهاي مسؤول بايد ورود کنند و راهکارها و سازو کارهايي را به صورت علمي در سطح استان اجرايي کنند.

وي درباره نتايج نظرسنجي انجام شده در زمينه سنجش سرمايه اجتماعي کشور گفت: طبق اين نظرسنجي، استان همدان در شاخص احساس امنيت مردم نسبت به مسايل امنيتي بالاتر از ميانگين کشوري بود که بايد از نهادهاي امنيتي و انتظامي استان تقدير کرد.

الهي‌تبار اضافه کرد: مجموعه انتظامي استان در حوزه کشف اموال مسروقه حدود 85 درصد موفقيت داشته و در بحث قتل‌ها نيز بسيار سريع وارد عمل شده و مجرمان را شناسايي و دستگير کرده‌اند و پرونده‌ها مشخص شده است.

معاون سياسي و امنيتي استاندار همدان بيان کرد: استان همدان در کنترل و کاهش جرايم، طبق گزارشات ماهانه مراکز امنيتي و انتظامي استان از وضعيت امنيتي بسيار مطلوبي برخوردار است.

انتهای پیام/د
برچسب ها: جرایم ، کاهش ، کنترل ، سرقت ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار