کرمان؛

وزیر بهداشت در کرمان یادی هم از آنفلولانزا کرد

وزیر بهداشت در خصوص بیماری که پارسال در کرمان خطرآفرین شد گفت :خوشبختانه استان کرمان در برابر مقابله با آنفولانزا و کرونا ویروس اقدامات خوبی انجام داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کارگروه سلامت و تغذیه گفت: پروژه های متعدد و ارزشمندی در حوزه سلامت استان کرمان انجام شده و در حال انجام است که به تدریج چهره استان کرمان تغییر خواهد کرد.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی افزود: شورای عالی سلامت و امنیت غذایی این استان یکی از شوراهای نمونه در کشور محسوب می شود و دلیل آن هم این است که استاندار و مسوولان این استان به این موضوع توجه ویژه دارند.

وی همچنین به عقب افتادگی هایی که در استان کرمان وجود دارد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این استان در برابر مقابله با بیماری هایی چون آنفولانزا و کرونا ویروس اقدامات خوبی را انجام داد.

وی همچنین بر همکاری های بین بخشی برای جبران عقب ماندگی ها در این استان تاکید کرد.

مقام عالی وزارت در ادامه صحبت های خود به ساخت دو هزارو 500 خانه بهداشت در این دولت اشاره کرد و گفت: قرار است به ازای هر 12500 نفر یک پایگاه بهداشتی و به ازای هر 45هزار نفر یک مرکز جامع سلامت راه اندازی شود.

وی بیان کرد:وزارت بهداشت در استان کرمان این آمادگی را دارد که 50 درصد اعتبارات متمرکز را برای ایجاد و کامل کردن خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت در اختیار استان قراز دهد و مابقی آن از سایرمنابع استانی، خیرین و بخش خصوصی ایجاد شود.

دکتر قاضی زاده هاشمی در ادامه به کمبود تخت بیمارستانی در این استان اشاره کرد و گفت: این کمبود ها در شهرستان های استان غیر قابل قبول است و باید تصمیم انقلابی در این حوزه گرفته شود.

وی تاکید کرد: باید بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در بخش سلامت تشویق کرد.

استاندار کرمان نیز در این کارگروه گفت: اولین سیاستی که در استان کرمان دنبال شد حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری در حوزه سلامت بود.

علیرضا رزم حسینی افزود: استان کرمان حداقل به سه هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد که در این زمینه سعی شده بخش خصوصی برای توسعه تخت های بیمارستانی حضور پیدا کند.

استاندار کرمان گفت: دکتر هاشمی اولین وزیری بودند که اختیارات وزارتی را در استان کرمان به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان گذاشتند.

وی با اشاره به کارهای انجام شده در حوزه سلامت استان کرمان گفت: فعالیت های بسیاری انجام شده برای جبران عقب ماندگی در حوزه سلامت و درمان استان اما جای کار بسیار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این کارگروه اشاره ای به فعالیت ها و عملکرد کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال های اخیر کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار