مدیر کل فنی و حرفه ای خوزستان گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با آموزش کارآموزان در رشته های مختلف متناسب با نیاز بخش های مختلف استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،عبدالنبی سواعدی با اشاره به فعالیت 55 مرکز فنی و حرفه ای دولتی و 640 مرکز آزاد در سطح استان اظهارکرد: این مراکز ظرفیت آموزش نیروی کار مورد نیاز بخش های مختلف خوزستان رادارند.

وی گفت:پارسال چهار میلیون 500 هزار نفر ساعت در بخش دولتی مراکز فنی و حرفه ای استان خوزستان و 10 میلیون نفر ساعت در بخش خصوصی و آزاد فعالیت آموزشی انجام شد.

سواعدی اظهار کرد:امسال نیز طبق برنامه ریزی صورت گرفته حدود هشت میلیون نفر ساعت در بخش دولتی و 12 میلیون نفر ساعت در بخش خصوصی آموزش هدف گذاری شده است.

وی افزود:در کلیه شهرهای استان خوزستان بجز شهر دهدز و حمیدیه که تنها یک مرکز خصوصی وجود دارد مراکز دولتی فنی و حرفه ای فعال هستند.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان خوزستان بیان داشت:با توسعه بخش خصوصی ظرفیت های اشتغال در استان خوزستان افزایش می یابند لذا با دعوت سرمایه گذاران در جهت توسعه اشتغال در استان تلاش خواهد شد.

وی افزود:متاسفانه در حال حاضر جوانان به دنبال اخذ مدرک از مراکز آموزشی مانند دانشگاه و مراکز آموزش عالی هستند که باید به سمت آموزش مهارت های تخصصی در مراکز فنی و حرفه ای گرایش یابند.

سواعدی تصریح کرد:در حال حاضر کارآموزان مراکز فنی و حرفه ای از رشته های الکترونیک،صنایع فلزی،رشته های مرتبط با آشپزی مانند شیرینی پزی،فناوری اطلاعات بیشترین استقبال را داشته اند ضمن اینکه آمایش سرزمینی نیز در علاقه کارآموزان به رشته های خاص موثر است به گونه ای که در ماهشهر آموزش غواصی،در آبادان آموزش جوش،در شمال خوزستان و ایذه آموزش قالی بافی با استقبال بیشتری روبرو شده است.

  مدیر کل فنی و حرفه ای خوزستان درپایان هدف از سفر یک روزه خود به شهرستان دزفول را بررسی ظرفیت توسعه منابع انسانی ، آموزشی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در دزفول عنوان کرد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.