معاون توسعه روستایی کشوردرجمع اهالی بخش شعیبیه شوشتر پیگیرمشکلات روستائیان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،ابوالفضل رضوی در جمع اهالی مردم روستاهای بخش شعیبیه شوشتر در شمال خوزستان اظهار کرد: بخش عمده ای از مشکلات مردم این مناطق محروم در زمینه تامین آب شرب، جاده و فاضلاب است که می توانیم در این زمینه تسهیلات مورد نیاز را به این بخش اختصاص دهیم.

وی خطاب به روستائیان گفت: اگر شرکت های تعاونی بالای 100 نفر در این مناطق تشکیل شود تا سقف 20 میلیارد ریال و بالای 150 نفر تا سقف 30 میلیارد ریال تسهیلات به آنها ارائه می دهیم.

رضوی ادامه داد: هرچه تعداد اعضای تعاونی ها دراین مناطق بیشتر شود ما نیز حمایت خود را افزایش خواهیم داد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشوربا در نظر گرفتن مشکلات مردم خطاب به استاندار خوزستان گفت: خوزستان مردم خوب و فهیمی داشته و هیچ استانی چنین مردمانی ندارد و باید به صورت جدی به مشکلات آنها توجه شود.

رضوی با بیان اینکه درآمدهای شهری بیشتر از روستاها بوده افزود: نخستین مشکل روستاها بیکاری جوانان تحصیل کرده است و باید حل این مشکل را با تشکیل تعاونی در اولویت قرار دهیم.

وی خطاب به روستاییان گفت: نه این که به اهالی وام نمی دهیم اما نمی توانیم تسهیلاتی با سود دو تا سه درصد در اختیار آنها قرار دهیم بلکه تسهیلاتی با سود پنج تا 9 درصد برای آنها پیش بینی شده است.

رضوی تصریح کرد: همچنین هنگام گرفتن وام های انفرادی نیز روستائیان باید تمامی ضوابط قانونی را رعایت کنند؛ به آنهایی که عضو اصلی تعاونی هستند نیز کارت یارانه تعلق می گیرد.

این مقام مسئول بیان داشت: همچنین در ارتباط با مشکل گازکشی نیز این وعده را می دهیم که امسال یا سال آینده به تمامی روستاهای بالای 20 خانوار گازرسانی کنیم.

وی افزود: نبود آب شرب نیز یکی دیگر از مشکلات است که اگر منبع زمینی داشته باشیم چه روستائیان عضو تعاونی باشند و چه شرکت تاسیس نکنند به مناطق آنها آبرسانی می شود.

رضوی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری پارسال 15 هزار میلیارد ریال به روستاها اختصاص داد که اگر سهم خوزستان را کم دادند استاندار خوزستان باید آن را با جدیت پیگیری کند.

معاون توسعه روستایی کشوردرپایان گفت: برای حل مشکل آموزش و پرورش نیز پیگیری لازم را صورت داده و وضعیت بهداشت و درمان این مناطق را نیز پیگیری می کنیم.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.