تولیت حرم مطهر امیرالمومنین (ع)گفت :اخلاص وخلوص بانوان کاشانی و عشق و اردات آنها به اهل بیت (ع)است که برای اجرای پروژه ملی مذهبی فرش بافی عتبات عالیات انتخاب شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید نزار حبل المتین، در حاشیه بازدید از کارگاه های قالی بافی اجرای این طرح در کاشان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، گفت: وقتی وارد فضای کارگاه ها می شوی روحیه معنوی بزرگی را حاکم بر این فضا احساس می کنی که سرشار از اخلاص و ارادتی ناب به ایمه معصومین علیهم السلام خاصه ایمه اطهار در عتبات عالیات است.
وی، این اقدام ارزنده و حرکت ارزشمند بانوان هنرمند کاشانی را منبع آثار، خیرات و برکات فراوانی برای همه دست اندرکاران و خانواده هایشان دانست و گفت:این برکات تنها اختصاص به بانوان ندارد بلکه در خاندان آنها نیز با همان اخلاص ومعنویت باقی خواهد ماند.
به گفته وی، دعای تولیت عتبه مقدسه علوی همواره در بارگاه امیرالمومنین علیه السلام بدرقه زندگی آنها خواهد بود.
تولیت حرم منور امام علی (ع) در نجف اشرف این کار عظیم کاشانی ها را قابل تقدیر و ارزشمند عنوان کرد و گفت :وی از فرد فرد بانوان بافنده فرش حرم های مطهر ایمه در عتبات عالیات کمال امتنان و قدردانی و دعای خیر را دارد
حجت الاسلام والمسلمین سید نزار حبل المتین، با تاکید براینکه این هنر زیبا وارزشمند مومنات ولایت مدار کاشان ذخیره برای آخرت و روزی است که مال وفرزند نفعی ندارد گفت: زمانیکه وارد این کارگاه های قالی بافی می شوی ازصفای روحیه، اخلاص ومعنویت بانوانی که با وضو، ذکر صلوات و دعا فرش ها رو می بافند احساس ورود به حسینیه و یک مکان مقدس را داری.
وی، خود را به عنوان خادم آستان امیرالمومنین علیه السلام متاثر ازاین فضای معنوی بانوان هنرمند وتوانمند کاشانی تاکیدکردو گفت:این بانوان قدر خود را بدانند که ثبت این توفیق بزرگ انتخاب شده هستند.
به گفته وی، زنان ولایت مدار و مومنه کاشانی فرش حرم های اهل بیت در اعتاب مقدسه ای را می بافند که ملايک برای طواف وزیارت آن سال ها در نوبت هستند تا برای یکبار در عمر کره زمین موفق به زیارت این بقع متبرکه شوند.
این مسوول حرم امام علی علیه السلام ضمن تقدیر از تمامی عوامل اجرایی این پروژه در کاشان گفت: زنان قالی باف کاشانی قدر این لحظات عرض ارادت وتوسلشان به اهل بیت علیهم السلام را با زبان زیبای هنر بدانند که روزی نوه ها ونسل آنها به این اقدام هنرمندانه مذهبیشان افتخار خواهند کرد وخواهند گفت اجداد ما جزو بافندگان فرش های اعتاب مقدسه بودند.
حجت الاسلام والمسلمین حبل المتین، افزود: نسل شما با غرور وافتخار خواهند گفت: اجداد ما فرش های زیر پای زايران حرمهای امیرالمومنین،  ا کنم امام حسین، اباالفضل العباس، عسگریین وجوادین سلام الله علیهم اجمعین را بافتند که فرشتگان آسمان خاک کف پای زايرانش را توتیای چشم می کنند.
وی با دعای خیر و توفیقات روزافزون برای این زنان هنرمند گفت: بسیار خشنود است که برای دومین بار به جمهوری اسلامی ایران آمده و ضمن شرکت در همایش اعتاب مقدسه جهان اسلام در آستان قدس رضوی موفق به حضور در کاشان وبازدید از کارگاه های فرش بافی عتبات عالیات در این شهرستان شد.
به گفت وی، بافت فرش عتبات عالیات در کاشان علاوه بر خیر وبرکت اقتصادی برای بانوان و اشتغال آنها زمینه ساز پرورش نسل محب خاندان اهل بیت علیهم السلام در فرزندانشان می شود.
حبل المتین، با تاکید براینکه دست تمامی عوامل اجرایی از زن و مرد را می بوسد و به این همه شور وشرافت ارادت علوی وخلوص نیتشان تبرک می جوید گفت:زهی سعادت و توفیق با کاشانی ها است که هنر دستشان فرش زیر بال ملايک آسمان و زمین در اعتاب مقدسه می شود.
وی در پایان با اعلام اهدای سفر زیارتی کربلا. نجف وکاظمین به تمامی بافندگان کارگاه های محمدآباد،  ولیعصر، فرهنگسرا و ترنج و محراب در اجرای پروژه ملی مذهبی فرش عتبات عالیات در کاشان گفت: میزبان ویژه این زايران در نجف اشرف خواهدبود. پرچم گردانی، تبرک بافندگان به رایت سبز علوی واهدای این یادگار متبرک از حرم امیرالمؤمنین علیه السلام به کارگاه خانه فرش ترنج ومحراب و اهدای سنگ حرم امام علی علیه السلام با قدمت 70 سال به کارگاه فرهنگسرا برنامه پایانی حضور تولیت محترم علوی در کارگاه های فرش بافی عتبات عالیات در کاشان و دیدار با بانوان بافنده در این کارگاه ها بود.
سفری دو روزه این هیات بلند پایه علویه با حضور «حجت‌الاسلام والمسلمین سید نزار حبل‌المتین» تولیت حرم امیرالمومنین علیه السلام در نجف اشرف در راس هیات همراه از جمله «حاج خالد شنون معاون تولیت، سید منتظر رییس دفتر تولیت، سید حیدر عکاس آستان مقدس علوی، حجت‌الاسلام سید مجتبی فقیه ایمانی از نوادگان آیت الله العظمی سید ابواقاسم خویی (ره)، و دکتر هادی انصاری خادم افتخاری امام حسین(ع) و نماینده مراجع در اعتاب مقدسه» انجام‌شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار