مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان گفت: 409 هزار و586 تن کالا امسال صادرشد.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛ خانقایی گفت:در 4 ماهه نخست امسال از طریق پایانه مرزی میلک به کشور افغانستان این میزان صادرات  صورت گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: بیشترین حجم صادرات کالا اکنون به کشور افغانستان از طریق پایانه مرزی میلک انجام می شود و این پایانه رتبه اول صادرات در میان سایر پایانه های مرزی مشترک با این کشور را دارد.
وی تصریح کرد: سال 94 بالغ بر یک میلیون و صد هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی میلک به کشور افغانستان صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه این پایانه رتبه دوم میزان صادرات کالا بعد از پایانه مرزی بازرگان را به خود اختصاص داده است افزود: تجار و بازرگانان ایران باید از ظرفیت ها و توانمندی ها و ظرفیت های موجود در بازار افغانستان برای افزایش حجم مبادلات و تثبیت موقعیت موجود با این کشور به عنوان بازار هدف مهم استفاده کنند.
وی با اشاره به موقعیت و اهمیت بندر استراتژیک چابهار خاطر نشان کرد: موقعیت ممتاز سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با آبهای آزاد و سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش زیرساختهای حمل و نقل جاده ای، ریلی و نیز توسعه بندر چابهار و تمایل کشورهای هند و افغانستان برای سرمایه گذاری در این بندر نشان از اهمیت و جایگاه استان به عنوان یک مسیر امن جهت جابجایی کالا به کشورهای آسیای میانه و غرب کشور است.
انتهای پیام/گ

برچسب ها: صادرات ، کالا ، میلک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار