دانش آموزان سال سوم متوسطه سیستان و بلوچستان رتبه دوم کشوری را کسب کردند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛معاون آموزش متوسطه اداره کل از کسب رتبه دوم کشور توسط دانش آموزان سال سوم متوسطه استان برای اولین بار خبر داد.

زورقی گفت: دانش آموزان سوم متوسطه نظری استان در جهشی تاریخی و بی نظیر، در شاخص"افزایش میانگین نمرات روی ورقه در امتحانات نهایی خرداد95" با سبقت از31 استان کشور، رتبه دومین استان برتر کشور را برای سیستان و بلوچستان به ارمغان آوردند. 

معاون آموزش متوسطه استان با تبریک این افتخار آفرینی به مردم شریف استان، مسئولان صف و ستاد آموزش و پرورش و به ویژه دانش آموزان عزیز و خانواده های آنان اعلام کرد: در شاخص درصد قبولی نیز دانش آموزان سوم متوسطه نظری با 78 درصد قبولی فقط در خرداد و رشد9درصدی نسبت به سال قبل، کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند. 

وی درصد قبولی پیش دانشگاهی استان را به استناد گزارش مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش 93درصد در خرداد اعلام و افزود: از32 منطقه آموزشی استان،28 منطقه در سال چهارم (پیش دانشگاهی) درصد قبولی از 90تا 98درصد داشته اند. 

زورقی دلیل این موفقیت خاص را اقدامات خاص و ویژه استانی دانست و گفت: در سال تحصیلی گذشته 90هزار ساعت کلاس تقویتی به زمان آموزش رسمی مدارس استان اضافه شد و لازمه استمرار این موفقیت در سالهای آینده نیز، مدیریت زمان آموزش یعنی افزایش زمان آموزش با اتکا به مشارکت خانواده ها و خیرین اندیشه ساز است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار