مجتمع پتروشیمی نوری عسلویه با صدور بیش از یک میلیون و صد هزار تن محصول، رتبه نخست صادرات محصولات پتروشیمی را در کشور به دست آورد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، و به نقل از روابط عمومی این مجتمع، در چهار ماه نخست امسال یک میلیون و 109 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش بیش از479 میلیون و 700 هزار دلار از مجتمع نوری عسلویه استان بوشهر به خارج از کشور صادر شد.

همچنین در تیر امسال بیش از 278 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش بیش از 121 میلیون دلار روانه بازارهای بین المللی شد.

پتروشیمی نوری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آروماتیک جهان به شمار می رود که با ظرفیت چهار میلیون و ۵٠٠ هزار تن در سال، نقشی بسزا در بازار محصولات پتروشیمیایی کشور و خاورمیانه دارد.

 محصولات اصلی این مجتمع پارازایلین، ارتوزایلین و بنزن و همچنین محصولات فرعی آن ترکیبات سنگین و سبک هیدروکربنی، رافینیت، برش پنتان، گاز مایع، آروماتیک های سنگین و نفتای تصفیه شده است. بخشی از محصولات این مجتمع در داخل کشور مصرف و بقیه به کشورهای آسیای شرقی، حاشیه جنوبی خلیج فارس و شبه جزیره هند صادر می‌شود.

محصولات اصلی این مجتمع در تولید موادی مانند پلی استرها، الیاف مصنوعی، رنگ‌ها، رزین ها، بطری های یکبار مصرف، نایلون، ترکیبات دارویی، سموم دفع آفات و حلال های صنعتی است.

محصولات فرعی مجتمع پتروشیمی نیز به عنوان یکی از مهم ترین خوراک واحدهای الفینی و گازوییل استفاده می‌شود

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.