معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمامی مؤسسات غیردولتی تحت نظر وزارت علوم سطح‌بندی می‌‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجتبی شریعتی‌نیاسر در نشست مسؤولان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: ما آنچه که در وزارت علوم به جد دنبال می‌کنیم توسعه رشته‌های جدید بین رشته‌ای است به طوری که ما در سه سال گذشته در این ارتباط بیش از 70 رشته در مقاطع مختلف تحصیلی دایر کردیم.

وی با بیان اینکه وزارت علوم در توسعه بین رشته‌ای ورود پیدا کرده و سعی می‌کند از این طریق پذیرش دانشجو را در برخی رشته‌ها محدود کند، افزود: ما در تلاش هستیم تا آماری را از رشته‌های اشباع شده استخراج کنیم که دیگر ظرفیت پذیرش دانشجو در آنها وجود ندارد و یا در حد صفر است که در این ارتباط متناسب با وضعیت دانشگاه‌ها نسبت به محدود کردن جذب دانشجو در این رشته‌ها اقدام می‌کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: تمامی موسسات غیردولتی تحت نظر وزارت علوم سطح‌بندی می‌‌شوند.

شریعتی‌نیاسر از سطح‌بندی موسسات غیردولتی خبر داد و یادآور شد: بر اساس طرح آمایش علمی کشور که از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده است ما تلاش می‌کنیم تا امسال سطح‌بندی مراکز غیردولتی را انجام دهیم که امیدواریم ظرف هفته‌های آینده طرح نهایی در این سطح‌بندی به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شود.

وی افزود: هدف ما در سطح‌بندی، رتبه‌بندی نیست بلکه ارزیابی دانشگاه‌هایی است که در یک فصل قرار گرفته و ارائه خدمات آموزشی را انجام می‌دهند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با بیان اینکه در این حوزه کاری که انجام می‌دهیم کار تخصصی است، بیان کرد: ما در چهار سطح یک، دو، سه و چهار دانشگاه‌های دولتی را نیز سطح‌بندی کرده و در این زمینه کارهای مطلوبی را در حال اجرا داریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.