تغییر قانون نظام پزشکی در شرایط فعلی ممکن نیست

رییس انجمن متخصصان داخلی گفت:با توجه به شرایط موجود و این که نظام پزشکی قدرت اجرایی چندانی ندارد فعلا تغییر قانون نظام پزشکی به صلاح نیست

ایرج خسرونیا رییس انجمن متخصصان داخلی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن اشاره به هجمه هایی که طی یکی دوسال اخیر علیه جامعه پزشکی بوجود آمده است اظهار داشت : طبق قانون تشکیل نظام پزشکی این سازمان باید از حقوق و منافع بیماران و پزشکان دفاع کند و در درجه اول منافع بیماران باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: هجمه هایی که علیه جامعه پزشکی صورت می گیرد سبب از بین رفته اعتماد مردم نسبت به جامعه پزشکی می شود و باید نظام پزشکی به همراه انجمن های علمی تخصصی از این هجمه ها پیشگیری کند.

وی ادامه داد :  پس از سلب اختیار تعرفه گذاری از نظام پزشکی این نهاد قدرت اجرایی چندانی ندارد و به تنهایی نمی تواند با مشکلات جامعه پزشکی مقابله کند بنابراین لازم است انجمن های علمی همکاری بیشتری با این سازمان داشته باشند .

خسرونیا به وجود نقاط ضعفی در قانون نظام پزشکی اشاره کرد و بیان داشت : برخی از قسمت های این قانون نیاز به بازنگری و تغییر دارد اما شرایط فعلی برای این کار مناسب نیست و باید سعی در برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت داشته باشیم.

به گفته وی باید دقت بیشتری در اجرای قانون صورت گیرد تا گلایه ای از سوی سایر اعضا در خصوص استفاده از ظرفیت های موجود و همچنین انتخابات صنفی این سازمان وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار