رئیس کمیسیون اصل نود گفت: اقتصاد مقاومتی جز با سپردن امور به شایستگان و چابک‌سازی دولت محقق نمی‎شود.

یونسی/ میرحسینی

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داوود محمدی نماینده مردم قزوین در نطق میان دستور امروز مجلس اظهار داشت: فرصت کوتاهی که مردم در اختیار ما قرار دادند به چشم بهم زدنی سپری می‌شود و وظیفه و رسالت ما این است که با اغتنام فرصت پیش رو در این آزمون الهی با وحدت و صمیمیت حول محور ولایت فقیه در راستای کارآمدی جمهوری اسلامی ایران کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه قوای سه گانه به عنوان ستون‌هایی برای نگهداری از سازه نظام هستند یادآور شد: تضعیف در این سازه‌ها موجب ورود آسیب به کل بنا خواهد شد لذا می‌طلبد با وجود محدودیت‌های منابع به ترسیم نقشه راهی بپردازیم تا با برنامه‌ریزی مدون به سمتی حرکت کنیم که خروجی آن منتهی به حل مشکلات استان باشد و کشور از مشکلات رهایی یابد.

رئیس کمیسیون اصل نود افزود: با برنامه مشخص در پایان دوره شاهد کاهش معضلات و رشد توسعه فرهنگی و اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و نهایتا افزایش رضایت‌مندی عمومی خواهیم بود نیل به اهداف فوق از طریق عمل به بندهای 24 گانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌گذارد که باید جزء اولویت‌های اول مجلس و دولت باشد و به عنوان ستون فقرات برنامه ششم در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی مجلس مطرح شود.

نماینده مردم قزوین با اشاره به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: این مهم حاصل نمی‌شود مگر با سپردن امور به شایستگان، چابک‌سازی دولت، توجه عملی به خصوصی‌سازی، حمایت از تولیدات داخل و جلب سرمایه گذاری، اصلاح نظام بانکی، پرهیز از خام فروشی و توجه به تجاری سازی علوم.

وی یادآور شد: معیشت مردم در مضیقه است، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و بیکاری پنجه در گلوی جوانان تحصیلکردگان انداخته و اگر به زودی برای حل این معضل آسیب‌شناسی صورت نگیرد باید ضربات جبران ناپذیری را متحمل شویم.

محمدی گفت: امروز معضل اعتیاد و طلاق دوام خانواده‌ها را در معرض خطر جدی قرار داده و باید با تغییر نگاه از نگرش امنیتی به نگاه‌های اجتماعی و فرهنگی خانواده‌ها را نجات دهیم. همه ما در قبال عموم وظیفه داریم و به مردم بدهکار هستیم و باید از آلام مردم که ولی نعمت ما هستند بکاهیم. 

نماینده مردم قزوین بیان داشت:‌ چرا در شرایطی که کارگران حقوق حداقل دریافت می‌کنند عده معدودی بی‌مسئولیت با دریافت حقوق‌های نجومی مردم و اقشار کم درآمد را متألم می‌کند و به مدیران پاک دست خدشه وارد می‌کنند از رؤسای قوا به دلیل برخورد با این افراد تشکر می‌کنم و کمیسیون اصل نود نیز در راستای اجابت فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به تدوین قانون جامع برای ساماندهی این نابسامانی اقدام خواهد کرد.

وی  با اشاره به مطالبات پرداخت نشده کشاورزان یادآور شد: کشاورزان مدت‌هاست محصولات خود را تحویل دادند اما هنوز چیزی دریافت نکردند این مسئله که موجب اختلال در زندگی آنها شده باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اصل نود خاطر نشان کرد: چرا به بلاتکلیفی معلمان حق‌التدریس، شرکتی‌ها و سایر کسانی که در آموزش و پرورش سالها خدمت کردند پایان داده نمی‌شود. 


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار