ارومیه؛

برگزاری جلسه مدیران کل امور دارایی منطقه 2 کشوری

با حضور مدیران کل ادارات استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، و آذربایجان شرقی دومین جلسه مدیران کل منطقه 2 کشوری در آذربایجان‌غربی برگزار گردید.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی این استان با اشاره به بند 1 مصوبات جلسه اول استان های منطقه که مقرر می دارد هر استان مسئولیت یکی از کارگروه‌ های تخصصی اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی و نظارت مالی و توسعه مدیریت و منابع و ارزیابی عملکرد را بر عهده گیرد گفت: لازم است به‌منظور بهره‌مندی بیشتر از جلسات برگزارشده، دستور هر جلسه، مرتبط با کارگروه تخصصی همان استان تهیه شود.

داود غفارپور با اشاره به لزوم یکسان‌سازی گزارشات عملکرد کارگروه‌های تخصصی ستاد منطقه2، خواستار تعیین شاخص ها و آیتم های واحد در تهیه گزارش سالم شد.

عباسچیان نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان نیز با اشاره به اهمیت اثربخشی بیشتر جلسات و همچنین حصول نتایج بهتر، پیشنهاد کرد بررسی مصوبات جلسات قبل نیز در دستور جلسات آتی آورده شود

وی همچنین با تأیید سخنان مدیرکل امور اقتصادی و دارائی مبنی بر تدوین چارچوب مشخص برای گزارش‌های اقتصادی و عملکردی، ضرورت وجود کارشناس آمار در معاونت اقتصادی را به‌ منظور تهیه بانک اطلاعاتی، تحلیل آماری و تهیه گزارش‌های اقتصادی موردی، یادآور شد.

مظفری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: به ‌منظور تعامل بیشتر با وزارت متبوع و انعکاس بهتر مشکلات پیشروی استان‌ها، در این‌گونه جلسات منطقه‌ای، دعوت از مسئولین وزارت متبوع مثمر ثمر می‌باشد.

علی‌پور معاون اقتصادی اداره‌ کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی هم ضمن اشاره به پیگیری مصوبات جلسه قبل از وزارت متبوع، اعلام کرد: مکاتبات لازم در خصوص انتقال دبیرخانه ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها صورت گرفته ولی متأسفانه نتایج رضایت‌بخشی حاصل نشده است که در پاسخ به ایشان، غفارپور درخصوص همکاری جهت پیگیری این موضوع از وزارت متبوع اعلام آمادگی نمود.

در جلسه مذکور مقرر گردید ، موضوع انتقال دبیرخانه ستاد هدفمند سازی یارانه ها توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان غربی پیگیری و نتیجه از طریق دبیر خانه ستاد منطقه 2 به وزارت متبوع و همچنین دبیرخانه سایر مناطق جهت اقدام مشابه، منعکس گردد

برای پیشبرد برنامه ها و اقدامات برنامه‌های برش استانی پروژه بهبود محیط کسب‌وکار در سال 1395، اقدامات ذیل توسط کارگروه اقتصادی و با هماهنگی دبیرخانه ستاد منطقه 2 به عمل می آید:

علاوه بر پیگیری تهیه، تصویب و ابلاغ چارچوب قانونی برای پیشبرد اقدامات و برنامه‌های ذیل برش استانی پروژه بهبود فضای کسب‌وکار، پیگیری تهیه و ابلاغ چارچوب مشخص برای پایش محیط کسب‌وکار کشور و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرائی نیز انجام شود.

در پایان این نشست مدیران کل هر یک از استان‌ها گزارشی از اهم اقدامات اداره کل متبوع را در حوزه کارگروه تخصصی اقتصادی ارائه و در ادامه با حضور معاونین اقتصادی، رؤسای گروه و کارشناسان حاضر در جلسه، موضوعات مرتبط با دستور کار، با جزئیات بیشتر موردبررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/س

برچسب ها: دارایی ، منطقه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.