مدیرکل میراث فرهنگی گفت: دولت برای مرمت و بازسازی کلیساها و بناهای تاریخی ویژه ردیف اعتباری اختصاص دهد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جلیل جباری حفاظت و مرمت کلیسا های آذربایجان غربی را از برنامه های مهم اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی دانست و بیان کرد: از دولت خواستاریم برای مرمت کلیسا ها و بناهای تاریخی ویژه ، ردیف اعتباری مستقل تعریف نماید.

وی تصریح کرد: 90 میلیون برای کلیسای هفت وان که از مهم ترین کلیسا های استان است درخواست بودجه شد که 70 میلیون آن مصوب شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: در شورای برنامه‌ریزی استان 4 میلیارد و 600 میلیون تومان از محل تملک دارایی های استان و 12 میلیاردو 840 میلیون تومان از توازن منطقه ای در حوزه میراث فرهنگی بودجه به تصویب رسیده است.

جباری با اشاره به تشکیل مؤسسات صادرات ‌محور حوزه صنایع دستی در آذربایجان غربی ادامه داد: از آنجایی که تولید کننده به شخصه نمیتواند صادر کننده خوبی باشد بنابراین تشکیل این موسسه در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی تعریف شده است.

وی خاطر نشان کرد: سازمان میراث فرهنگی برای موسسات صادرات محور سرمایه در گردش پرداخت کند که ما اکنون از دارا بودن چنین موسساتی محروم هستیم و با جمعی از افراد با سابقه و توانمند در این حوزه اتاق فکری تشکیل یافته و برای ایجاد چنین موسسلتی برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اعتبار ، کلیسا ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.