مشهد؛

تلاش برای جلوگیری از انتقال تب برفکی از دام به حیات‌وحش

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور گفت: خوشبختانه توانستیم از انتقال تب برفکی به حیات‌وحش جلوگیری کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی سلیمانی در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری 2 هزار و 688 مورد بازدید از واحدهای عرضه محصولات دامی در سطح شهرستان نیشابور داشته‌ایم که با انجام 25 مورد نمونه‌برداری حدود سه تن فرآورده ضبط و معدوم شد.

وی تصریح کرد: همچنین در جهت برخورد با عرضه‌کنندگان محصولات دامی غیرمجاز تعداد 29 نفر نیز به مراجع ذی‌صلاح قانونی معرفی‌شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور خاطرنشان کرد: یک‌میلیون و 357 هزار و 458 عدد طیور از ابتدای سال ذبح‌شده‌اند که دراین‌بین 9 هزار و 98 عدد نیز معدوم شده‌اند.

سلیمانی گفت: 42 هزار و 781 دام سبک به وزن 820 تن نیز طی این مدت ذبح شرعی و بازرسی‌شده‌اند که تاکنون 25 لاشه معدوم شده ‌است.

وی افزود: هزار و 426 رأس دام سنگین به وزن 160 تن در این مدت ذبح‌شده است که دراین‌بین 55 نفر شتر به وزن 10 هزار و 173 کیلوگرم و 83 قطعه شترمرغ به وزن 5 هزار و 701 کیلوگرم جای دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور با اشاره جلوگیری از تب برفکی در شهرستان تأکید کرد: خوشبختانه توانستیم جلوی انتقال این بیماری را به حیات‌وحش بگیریم.

سلیمانی با اشاره به بیماری سل و بروسلوز در بین دام‌ها گفت: با تست از 6 هزار و 477 رأس دام تعداد 11 مورد سل تشخیص داده شد، همچنین با 4 هزار و 346 مورد تست بروسلوز فقط 10 مورد ناقل این بیماری شناسایی شد که درنهایت همه این 21 دام بیمار خریداری و معدوم شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار