این کارگردان سینما گفت: «ژنرال‌های 13 ساله» در رابطه با نوجوان‌های زمان جنگ ایران و عراق است که با اشتیاق برای رفتن به جبهه شناسنامه‌های خود را دستکاری می‌کردند.

محمد جعفری، کارگردان سینما و مستند ساز در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جدیدترین فعالیت خود گفت: حدود 20 درصد از فیلمبرداری مستندی با نام «ژنراال‌های 13 ساله» را انجام داده و مشغول کار روی این اثر هستیم.

وی اظهار داشت: «ژنرال‌های 13 ساله» که برای تصویربرداری آن به نقاط مختلفی از ایران مانند کرمان، کاشان و شهرهای دیگر رفتیم در رابطه با نوجوان‌های زمان جنگ ایران و عراق است که با اشتیاق شناسنامه‌های خود را دستکاری کردند و کارهای مشابه اینچنینی را برای رفتن به جبهه انجام می‌دادند.

جعفری افزود: در این مستند به سراغ نوجوان‌هایی رفتیم که هم‌اکنون زنده هستند و به حیات خود ادامه می‌دهند، ما از آنها می‌خواهیم که اشتیاق خود در زمان جنگ تحمیلی و قضاوت‌هایی که الان از آن رویداد می‌کنند را در قالب مصاحبه بگویند.

وی ادامه داد: همچنین از مصاحبه شوندگان پرسیدیم گذر زمان چه تاثیری روی آنها گذاشته و هم اکنون تا چه حد میراث‌دار آن زمان هستند.

این کارگردان عنوان کرد: برای ساخت این اثر که پژوهش، تهیه کنندگی و کارگردانی آن را انجام داده‌ام، عجله‌ای نداریم چون بسیاری از آنها ناشناخته هستند و در دورترین نقاط ایران قرار دارند که برای دسترسی نیاز به زمان داریم. از همه مهمتر ارزش کار این افراد مقوله‌ای نیست که به راحتی بتوان از کنارش گذشت.

جعفری اضافه کرد: فکر می‌کنم کمتر در بخش مستند به این موضوع پرداخته شده باشد و غالبا شتاب‌زده عمل کرده‌اند، اما ما عجله‌ای برای ساخت و حضور در جشنواره نداریم و هدف اصلی ما ساخت اثری در خور این افراد تاثیرگذار خواهد بود.

این کارگردان در خصوص راوی و برخی دیگر از عوامل «ژنرال های 13 ساله» خاطرنشان کرد: برای این اثر نیاز به راوی داریم اما شخص آن هنوز مشخص نیست و آن را با دیگر عوامل سازنده در آینده اعلام خواهیم کرد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار