پانزدهمین برنامه از ویژه برنامه های «تولد ماه» به بزرگداشت امین تارخ اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساعتی پیش پانزدهمین برنامه از ویژه برنامه های «تولد ماه» که به بزرگداشت «امین تارخ» بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون اختصاص داشت، با حضور تنی چند از هنرمندان، مسئولان و علاقه‌مندان هنر در موزه هنرهای دینی به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

پرویز پورحسینی، محمد مهدی عسگرپور،علی دهکردی، الهام پاوه نژاد، اکرم محمدی، سیامک اشعریون و شهرام قائدی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

تارخ طی صحبت‌هایی در این برنامه گفت: توقع نداشتم که امروز این میزان محبت را ببینم. امیدوارم که شایستگی و لیاقت آن را داشته باشم.

وی تصریح کرد: بزرگترین توقعی که اهل هنر دارند، گفتن یک خسته نباشید است. ممکن است این خسته نباشید، در قالب یک تجلیل و یک مراسم بزرگداشت یا به شکل یک برنامه بسیار صمیمانه جشن تولد باشد.

وی افزود: وقتی که فردی به میانسالی می رسد یا با گذشته اش زندگی می کند یا با آینده اش درگیر می شود. نکته تراژیک این است که زندگی در لحظه را فراموش می کند.

بازیگر سریال «جراحت» در ادامه بیان کرد: طی کردن فاصله تولد تا مرگ دوره‌های کودکی، جوانی، میانسالی و کهنسالی را در پی دارد. در شروع میانسالی تنها چیزی که می تواند این نکته را یادآوری کند که انسان در لحظه زندگی کند، گذشته خودش را نقد نکند و به آینده نیامده هم آنچنان فکر نکند، برگزاری چنین مراسم هایی است.

تارخ در بخش پایانی صحبت هایش ضمن تشکر از مسئولان برگزاری، هنرمندان حاضر و علاقه مندانش در این مراسم عنوان کرد: احساس میکنم بزرگترین هدیه ای که با خودم از این سالن می برم، تقدیر دوستانم برای خدماتی است که در طول زندگانی هنری ام انجام داده ام.

در این مراسم همچنین برخی چهره های فرهنگی هنری حاضر، درباره شخصیت فردی و هنری امین تارخ حرف زدند.

دكتر محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طی سخنانی اظهار داشت: هدف از تولد فقط كیك بریدن و تبریك گفتن نیست؛ بلكه اصل این است كه بیاییم و بگوییم كسانی برای ارتقای فرهنگ و هنر این مرز و بوم زحمت كشیده اند، مطالعه كرده اند و خاك صحنه خورده اند.

وی خاطرنشان كرد: ما این تولدها را می‌گیریم تا كسانی را كه با كارهایشان فرهنگ و هنر ما را در تاریخ ماندگار كردند، برای نسل جوان یادآوری كنیم.

در ادامه مراسم علی دهكردی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص امین تارخ گفت: از هر زاویه ای كه به امین تارخ نگاه كنید، ویژگی های منحصر به فرد و خاصی دارد كه كاملا مشخص است و احتیاج به تایید كردن هم ندارد.

وی خاطرنشان كرد: هم به عنوان یك دوست همیشه برای همه ما دوست كامل و جامعی بوده و هم به عنوان همكار، یك بازیگر فوق العاده درخشان، خوش سابقه، محبوب و دوست داشتنی است. از نظر بخش فنی بازیگری هم دارای ویژگی هایی است كه او را در دنیای بازیگری از مابقی ممتاز و مجزا می كند.

در ادامه محمد مهدی عسگرپور كارگردان سینما و تلویزیون در سخنانی اظهار داشت: این نوع حركت ها همواره نور امید را در دل هنرمندان روشن می كند و باعث دلگرمی آن ها می شود.

وی یادآور شد: در مورد استاد امین تارخ صحبت كردن احتیاج به جلسات طولانی‌تری دارد. به نظر من خوب است در مورد فعالیت هایی كه او انجام داده، یک فیلم مستند ساخته شود؛ چراكه تارخ از سرمایه های بسیار گرانقدر، ارزشمند و ماندگار كشور ماست.

شهرام قائدی بازیگر سینما و تلویزیون و از شاگردان امین تارخ، با بیان خاطره‌‌ای از حضورش در آموزشگاه بازیگری این هنرمند اظهار داشت: واژه سینما و بازیگری در یک كلام برای من خلاصه می‌شود و آن هم واژه «تارخ» است. من عاشقانه او را دوست دارم و خودش هم این موضوع را می داند.

در ادامه مراسم کیک تولد امین تارخ به روی صحنه آورده شد. بعد از بریده شدن کیک شصت و سومین سالگرد تولد این بازیگر پیشکسوت، هدایایی از سوی مردم به او اهدا شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
تولدشون مبارک ...
الهی 120سالگیشونو جشن بگیریم...
استاد اسطوره ی تکرار نشدنی ست در هنر سینمای این مرزو بوم
آخرین اخبار