مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: برای برگزاری جشنواره کشوری تئاتر خیابانی در نطنز اعلام آمادگی می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی در مراسم افتتاح دومین جشنواره تئاتر استانی کوثر نطنز که در محل فرهنگسرای کوثر برگزار شد، اظهار کرد: نطنز نه‌تنها افتخاری برای مردم این شهر، بلکه افتخاری برای اصفهان و ایران اسلامی است.

وی افزود: نطنز تاریخی دارد از گذشتگان فرهیخته و  ظرفیت عالی و جوانانی که امروز افتخار آفرینند و این فضای ارزشمندی را برای این شهر ایجاد کرده، در برخی شهرهای دیگر هم این ظرفیت‌ها شاید وجود داشته باشد، اما همدلی و هم‌زبانی که بین مسؤولان و مردم در موضوع فرهنگ و هنر در نطنز هست جای دیگری وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: مودت بین مسؤولان مختلف و اصحاب فرهنگ و هنر یک سرمایه بزرگ برای نطنز است که نشان از وجود عقلانیت در این شهر دارد.

وی بیان کرد: هنر نمایش و تئاتر جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ایرانی اسلامی ما دارد و تعابیر دینی و رد قالب‌های مختلف جایگاه ویژه و ارزنده‌ای داشته و افراد در قالب تعالیم و آموزه‌های مقدس و تربیتی ایفای نقش کرده‌اند و ویژگی هنر تئاتر این است که در انتقال مفهوم آموزشی و تربیتی در قالب هنر تئاتر ماندگاری طولانی دارد.

ارزانی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در حال پیگیری آن هستیم و به‌زودی به نتیجه خواهد رسید تشکیل خانه تئاتر اصفهان است و معتقدیم خانه تئاتر محفل بسیاری خوبی برای دورهم جمع‌کردن اهالی نمایش و تبادل‌نظر و کمک به پیشرفت هنر نمایش است.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر استانی نطنز کار ارزشمند و فاخری است و چون ظرفیت در آن وجود دارد می‌تواند به یک جشنواره تئاتر تخصصی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان آمادگی دارد در بخش خیابانی و یا حتی در بخش کودک هماهنگی لازم را برای برگزاری حتی جشنواره کشوری در نطنز فراهم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: تقویت شهرستان‌ها در برنامه‌های این اداره قرار دارد که نطنز با طبیعت زیبا، حضور مؤمنانه مردم و روح خاصی که در آن حاکم است می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد، چراکه اگر تئاتر برای مردم باشد و برای آن‌ها اجرا شود، می‌تواند تأثیرات خود را بگذارد.

وی همچنین خبر داد: تا هفته دولت سینمای شهر نطنز راه‌اندازی خواهد شد و همین‌جا از همکارانم در اداره کل می‌خواهم راه‌اندازی این سینما تا هفته دولت را پیگیری ویژه نمایند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.