همایش کودکان رضوی در چهارمین شب جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با حضور مبلغ و طراح نقش‌های هنری قرآنی و اسباب‌بازی كودكان و منتخب همایش و نوآوری خلاقیت کشور برگزار شد.

مشاور هنری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در حاشیه این جشن زیبا و  باشکوه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، گفت:اجرای حجت الاسلام احمد مهدی‌زاده،مجری برنامه کودک و طراح اسباب بازی، مسابقه آشنایی با معارف دینی و اهدای جوایز، دکلمه خوانی مداح کوچک «پرهام شکاری» در مدح ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، بازی و سرگرمی با محوریت مفاهیم اخلاقی و نورافشانی از جمله برنامه های این همایش است.
مسعود فدوی، با تاکید بر استقبال کودکان کاشانی از این همایش شاد و ارزشی گفت: هر شب حدود 400 کودک از برنامه‌های محتوایی غرفه کودک و نوجوان نمایشگاه جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو استفاده می‌کنند.
وی، با اشاره به اینکه هر شب جشنواره با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز می‌شود افزود: جشنواره ملی آه و آهو امسال برای هشتمین سال متوالی است که در دهه کرامت با بیش از 80 برنامه متنوع فرهنگی،هنری و مذهبی برگزارمی‌شود.
به گفته وی، این جشنواره فرهنگی هنری از14تا 24 مرداد ماه مطابق با ایام میلاد حضرت فاطمه مصومه(س) تا ولادت ثامن الحجج مطابق اول تا دهم ذالقعده در محوطه مجاور سالن ورزشی جهان پهلوان  تختی کاشان اجرا می‌شود.
این خادم فرهنگی امام رضا(ع)، قرار گرفتن جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در ردیف برنامه‌های ویژه بین‌المللی جشنواره امام رضا(ع) را در دو سال اخیر تاکیدکرد و گفت:این جشنواره هر سال به‌همت موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان و با شعار «خادم امام رضا فقط در مشهد نیست» برگزارمی‌شود.
فدوی،ایجاد گستره جغرافیایی معنوی حرم رضوی، فرصت ایجاد شادی برای اهل بیت(ع) که کمتر به آن پرداخته می‌شود و ترویج فرهنگ رضوی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ملی برشمرد.

وی، تصریح‌کرد:برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری با محوریت شعائر اسلامی و مفاهیم ارزشی، نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی، شناسایی سیره شخصیتی امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
به‌گفته‌وی، جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با حضور امام جمعه کاشان و اجرای نقاره زنی خدام امامزاده آقا علی عباس(ع)، ورود پرچم گنبد رضوی و اهتزاز پرچم توسط خدام سلطانعلی بن امام محمدباقر(ع) و نورافشانی پنجشنبه‌شب 14 مرداد مطابق با اول ذیقعده روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در قالب آیین افتتاحیه آغازشد.
این جوان فعال فرهنگی مذهبی،اجرای همایش‌های طب رضوی و اشعار و نواهای رضوی  در دومین و سومین شب برگزاری جشنواره در روزهای 15 و 16 مرداد را یادآورشد و گفت: همایش خانواده رضوی نیز امشب در پنجمین شب برگزاری جشنواره با عنوان «زندگی به رنگ خدا» و سخنرانی حجت‌الاسلام‌دهنوی، کارشناس خانواده و کارشناس مذهبی برنامه گلبرگ شبکه سه سیما اجرا می‌شود.
فدوی،برگزاری همایش های طب رضوی برای دومین شب متوالی، بقاع امامزادگان، مهدویت و قرآن، جشن شب میلاد امام رضا(ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید را از دیگر برنامه‌های این جشنواره از شب ششم تا یازدهم برشمرد.
وی، سخنرانی کارشناسان مذهبی برجسته کشوری به‌ویژه حجت الاسلام مسعود عالی در هشتمین شب جشنواره 21 مرداد را خاطرنشان‌کرد و گفت:، اجرای مسابقه، مولودی خوانی، نمایش طنز، تقدیر از پیشکسوتان، خادمین بقاع امامزادگان، مداحان، تکریم از خانواده های شهدای مدافع حرم و همسران جانبازان از دیگر بخش‌های این جشنواره است.
به گفته وی،این جشنواره در شام میلاد امام رضا(ع) با حضور خدام حرم رضوی در قالب جشن ملی زیر سایه خورشید همزمان با سراسر کشور به کار خود پایان می‌دهد.
فدوی، ورود و حضور خادمان حرم رضوی را از روز چهارشنبه 20 مرداد به کاشان
خاطرنشان‌کرد و گفت: خدام حرم رضوی علاوه بر شرکت در جشن ملی زیر سایه خورشید در کنار شهروندان کاشانی ویژه برنامه‌های دیدار با بیماران بیمارستان ها از جمله دیالیزی و سرطانی، مردم 10 روستا از بخش های نیاسر و قمصر، جانبازان بالای 70 درصد، حضور در اداره‌های بهزیستی و کمیته امداد و اذان گویی در گوش نوزادان را اجرا می‌کنند.
وی، برپایی نمایشگاه هنری در حاشیه جشنواره آه و آهو با نمایش آثار معرق و منبت شرکت کنندگان با موضوع احادیث رضوی و صلوات خاصه را یادآورشد و گفت: کتابت احادیث رضوی توسط خوشنویسان کاشانی، نقاشی رضوی، مشاوره و پرسش و پاسخ و اهدای جوایز از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه است.

به گفته‌وی، غرفه دعای باران امام رضا(ع) و ضمانت آهو، ایجادغرفه نوجوان در چهار بخش کافه کتاب، حلقه کرامت و مهدویت، بلوغ و سواد رسانه ای و تابلو بیعت نوجوانان با امام رضا(ع) هر شب یک روایت یک بیعت و پرسش و پاسخ از دیگر غرفه‌های ارزشی این نمایشگاه است.
فدوی در پایان با اشاره به‌ساخت و نمایش المان‌های سقاخانه، انگشتر منقش با امام رئوف، شمعدان و پنجره فولاد در بخش نمایشگاهی جشنواره گفت:اجرای طرح خادم کوچک ویژه کودکان درشب‌های برگزاری جشنواره و برنامه‌های تخصصی و متناسب با گروه سنی کودک و نوجوان در این جشنواره از دیگر اقدامات ارزشمند و مورد استقبال جشنواره است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
این جشن فوق العاده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
این جشن عالی بود