اصفهان؛

طنین نواها و اشعار رضوی در جشنواره ملی آه و آهو کاشان

همایش نواها و اشعار رضوی در سومین شب جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با حضور شاعران و مادحین برجسته کشوری در کاشان طی آئینی برگزار شد.

دبیر جشنواره ملی هنری آه و آهو دیشب در حاشیه این آئین باشکوه و معنوی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، گفت: تقدیر از مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) به ویژه شیخ ابراهیم روغنی، دکلمه خوانی مداح کوچک پرهام شکاری در مدح ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، مداحی نوجوان ابوالفضل هاشمی، اجرای گروه سقاخوان های کاشان و مدیحه سرایی شاعر و ذاکر برجسته کاشانی محمود شریفی(کمیل) از جمله برنامه های این همایش است.

روح الله توکلی، حضور و شعر خوانی "قادر طراوت پور" از شاعران جوان انقلاب اسلامی را که در محضر مقام معظم رهبری شعرخوانی کرده است در همایش نواها و اشعار رضوی یادآور شد و افزود: این همایش همچنین میزبان شعرخوانی محمود حبیبی کسبی است.

وی، با اشاره به برگزاری جشنواره ملی آه و آهو برای هشتمین سال متوالی در دهه کرامت افزود: امسال این جشنواره با بیش از 80 برنامه متنوع فرهنگی،هنری و مذهبی برگزارمی‌شود.

به گفته وی، این جشنواره فرهنگی هنری از14تا 24 مرداد ماه مطابق با ایام میلاد حضرت فاطمه مصومه(س) تا ولادت ثامن الحجج مطابق اول تا دهم ذالقعده درمحوطه مجاور سالن ورزشی جهان پهلوان تختی کاشان اجرا می‌شود.

مدیر عامل موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان، با تاکید بر اینکه این جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو دومین سال است که در ردیف برنامه های ویژه بین‌المللی جشنواره امام رضا(ع) قرار گرفته است افزود: برگزاری این جشنواره با اجرای برنامه های ویژه در دهه کرامت سه فرصت ویژه عرض ارادت مردم به ساحت مقدس حضرت رضا(ع)، فرصت ایجاد شادی برای اهل بیت(ع) که کمتر به آن پرداخته می‌شود و ترویج فرهنگ رضوی را در این شهر مذهبی فراهم کرده‌است.

توکلی، « خادم امام رضا فقط در مشهد نیست» را شعار موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان در برگزاری جشنواره آه و آهو دانست و گفت: ترویج فرهنگ رضوی، نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی، شناسایی سیره شخصیتی امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی،اجرای آیین افتتاحیه همزمان با شب جمعه 14 مرداد مطابق با اول ذیقعده روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور امام جمعه کاشان را یادآورشد و گفت: نقاره زنی خدام امامزاده آقا علی عباس(ع)، ورود پرچم گنبد رضوی واهتزاز پرچم توسط خدام سلطانعلی بن امام محمدباقر(ع) و نورافشانی از جمله برنامه های آیین افتاحیه این جشنواره با حضور اقشار مختلف مردم بود.

توکلی، درادامه برگزاری همایش کودکان رضوی در یکشنبه شب 17 مرداد را یادآورشد و گفت:همایش های طب رضوی، اشعار و نواهای رضوی، خانواده رضوی با عنوان زندگی به رنگ خدا، بقاع امامزادگان، مهدویت و قرآن، جشن شب میلاد امام رضا(ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید از دیگر برنامه های این جشنواره است.

وی، سخنرانی کارشناسان مذهبی برجسته کشوری به‌ویژه حجت الاسلام مسعود عالی را در هشتمین شب جشنواره 21 مرداد را خاطرنشان‌کرد و گفت:، اجرای مسابقه، مولودی خوانی، نمایش طنز، تقدیر از پیشکسوتان، خادمین بقاع امامزادگان، مداحان، تکریم از خانواده های شهدای مدافع حرم و همسران جانبازان از دیگر بخش‌های همایش های این جشنواره است.

به گفته وی،این جشنواره در شام میلاد امام رضا(ع) با حضور خدام حرم رضوی در قالب جشن ملی زیر سایه خورشید همزمان با سراسر کشور به کار خود پایان می‌دهد.

مدیر عامل موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان تصریح کرد: برپایی نمایشگاه هنری در حاشیه جشنواره آه و آهو با غرفه های نمایش آثار معرق و منبت شرکت کنندگان کودک و نوجوان، کتابت احادیث رضوی توسط خوشنویسان کاشانی، نقاشی رضوی، مشاوره و پرسش و پاسخ و اهدای جوایز از دیگر اقدامات جشنواره آه و آهو در دهه کرامت است.

توکلی، اجرای برنامه های تخصصی و متناسب با گروه سنی کودک و نوجوان در این جشنواره را تاکیدکرد وافزود: طرح خادم کوچک ویژه کودکان درشب های برگزاری جشنواره ، ایجادغرفه نوجوان در چهار بخش کافه کتاب، حلقه کرامت و مهدویت، بلوغ و سواد رسانه ای و تابلو بیعت نوجوانان با امام رضا(ع) هر شب یک روایت یک بیعت و پرسش و پاسخ از دیگر برنامه‌های ارزشی این جشنواره فرهنگی هنری است.

به گفته وی، خادمان حرم رضوی نیز از روز چهارشنبه 20 مرداد وارد کاشان می شوند تا علاوه بر شرکت در ویژه برنامه های دیدار با بیماران بیمارستان ها از جمله دیالیزی و سرطانی، مردم 10 روستا از بخش های نیاسر و قمصر، جانبازان بالای 70 درصد، حضور در اداره های بهزیستی و کمیته امداد و اذان گویی در گوش نوزادان در جشن ملی زیر سایه خورشید در کنار شهروندان کاشانی این جشن میلاد را به بزم بنشینند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار