اصفهان؛

همایش تکریم خانواده با تجلیل همسران شهدای مدافع حرم در کاشان

همایش تکریم خانواده جشنواره ملی آه و آهو با تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و همسران جانبازان جنگ تحمیلی در دارالمومنین کاشان برگزارشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مدیر اجرایی جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو  دیشب در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت:تلاوت قرآن قدیری قاری ممتاز کاشانی، سخنرانی حجت الاسلام منصور فرجی، مدیر مرکز حوزه های علمیه منطقه کاشان، تکریم خانواده شهدای مدافع حرم، تجلیل همسران جانبازان 70 درصد به بالا، نوای گرم مدیحه‌سرایی مداح نوجوان معین علی مددی که  در محضر رهبر انقلاب اجراداشت و  پخش کلیپ شهدای مدافع حرم از جمله برنامه های این همایش در ششمین شب جشنواره است.
سید مصطفی شیخ‌الاسلامی، حضور پرشور خانواده های کاشانی را در همایش تکریم خانواده تاکیدکرد و گفت: این همایش باشکوه و  معنوی برای دومین شب متوالی برگزارشد که نخستین شب آن با عنوان«زندگی به‌رنگ خدا» و سخنرانی حجت‌الاسلام حسین دهنوی، کارشناس مذهبی و مشاوره خانواده از برنامه گلبرگ شبکه سوم سیما برگزارشد.

وی،اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) را آغازگر بخش نخستین هر شب جشنواره عنوان‌کرد و گفت: جشنواره ملی آه و آهو امشب در هفتمین شب آن با  همایش بزرگداشت مقام امامزادگان، تقدیر از خادمین نمونه بقاع متبرکه

و سخنرانی حجت الاسلام ماشاالله صدیقی استاد دانشگاه اجرامی‌شود.

به‌گفته‌وی، همایش‌های کودکان رضوی، طب رضوی، اشعار و نواهای رضوی، خانواده رضوی و تکریم خانواده از جمله برنامه‌های جشنواره ملی آه و آهو است که پنجشنبه‌شب 14 مرداد مطابق با اول ذیقعده در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور امام جمعه کاشان در قالب آیین افتتاحیه آغازشد.

این جوان فعال فرهنگی مذهبی با اشاره به‌اینکه جشنواره ملی آه و آهو در شب‌های باقی‌مانده از 20 تا 24 مرداد با همایش‌های بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه، مهدویت و قرآن و  جشن شب میلاد امام رضا(ع) برگزار می‌شود گفت: سخنرانی کارشناسان مذهبی برجسته کشوری به‌ویژه حجت الاسلام مسعود عالی در هشتمین شب جشنواره 21 مرداد، اجرای مسابقه، مولودی خوانی، نمایش طنز و تقدیر از پیشکسوتان ارزشی حوزه‌های مختلف دینی، فرهنگی و هنر از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

شیخ‌الاسلامی، ورود و حضور خادمان حرم رضوی را از روز چهارشنبه 20 مرداد به کاشان خاطرنشان‌کرد و گفت: خدام حرم رضوی علاوه بر شرکت در جشن ملی زیر سایه خورشید در کنار شهروندان کاشانی ویژه برنامه‌های دیدار با بیماران بیمارستان ها از جمله دیالیزی و سرطانی، مردم 10 روستا از بخش های نیاسر و قمصر، جانبازان بالای 70 درصد، حضور در اداره‌های بهزیستی و کمیته امداد و اذان گویی در گوش نوزادان را اجرا می‌کنند.

وی، تصریح‌کرد: این جشنواره ملی که امسال با بیش از 80 برنامه متنوع فرهنگی،هنری و مذهبی در مجاور سالن ورزشی جهان پهلوان  تختی کاشان در حال اجرااست در شام ولادت ثامن الحجج درقالب محوطه جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی به پایان می‌رسد.

به‌گفته‌وی،جشنواره ملی آه و آهو که در دهه کرامت برای هشتمین سال متوالی است در دارالمومنین کاشان برگزارمی‌شود در دو سال اخیر در ردیف برنامه‌های ویژه بین‌المللی جشنواره امام رضا(ع) قرارگرفته‌است.

این خادم فرهنگی امام رضا(ع)، ایجاد گستره جغرافیایی معنوی حرم رضوی، فرصت ایجاد شادی برای اهل بیت(ع) که کمتر به آن پرداخته می‌شود و ترویج فرهنگ رضوی،اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری با محوریت شعائر اسلامی و مفاهیم ارزشی، نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی، شناسایی سیره شخصیتی امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

شیخ‌الاسلامی، اظهارداشت: جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو هر سال به‌همت موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان و با شعار «خادم امام رضا فقط در مشهد نیست» برگزارمی‌شود

وی، برپایی نمایشگاه هنری در حاشیه جشنواره آه و آهو با نمایش آثار معرق و منبت شرکت کنندگان با موضوع احادیث رضوی و صلوات خاصه را تاکیدکردو گفت: کتابت احادیث رضوی توسط خوشنویسان کاشانی، نقاشی رضوی، مشاوره و پرسش و پاسخ و اهدای جوایز از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه است.
به گفته‌وی، غرفه دعای باران امام رضا(ع) و ضمانت آهو، ایجادغرفه نوجوان در چهار بخش کافه کتاب، حلقه کرامت و مهدویت، بلوغ و سواد رسانه ای و تابلو بیعت نوجوانان با امام رضا(ع) هر شب یک روایت یک بیعت و پرسش و پاسخ از دیگر غرفه‌های ارزشی این نمایشگاه است.
شیخ‌الاسلامی، در پایان با تاکید بر ساخت و نمایش المان‌های سقاخانه، انگشتر منقش با امام رئوف، شمعدان و پنجره فولاد در بخش نمایشگاهی جشنواره گفت:اجرای طرح خادم کوچک ویژه کودکان درشب‌های برگزاری جشنواره و برنامه‌های تخصصی و متناسب با گروه سنی کودک و نوجوان در این جشنواره از دیگر اقدامات ارزشمند و مورد استقبال جشنواره است .


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.