رویترز خبر داد:

تصادف یک خودروی خودران ساخت شرکت تسلا در چین

یک خودروی ساخت شرکت تسلا هنگامی که در حالت خودران قرار داشت با اتومبیل دیگری تصادف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز چهارشنبه شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرد یکی از خودروهای ساخت این شرکت در پکن و هنگامی که در حالت "خودران" قرار داشته، تصادف کرده است. راننده این خودرو نیز از کارکنان فروش شکایت کرده است. وی می‌گوید تسلا درباره قابلیت‌های این خودرو اغراق کرده است.

اکنون شرکت تسلا در حال تحقیق و بررسی علت وقوع این تصادف است. این شرکت اعلام کرد مسئولیت کنترل وسیله نقلیه همواره با راننده است. در لحظه وقوع این تصادف، حسگرهای این خودرو دست راننده را روی فرمان ثبت نکرده اند.

پیش از این، یکی از خودروهای خودران ساخت تسلا در ایالت فلوریدای آمریکا، جان راننده خود را گرفته بود. این تصادف موجب شد مدیران صنعت خودروهای خودران و قانونگذاران، وضع قوانین سختگیرانه‌تری را درباره این خودروها در دستور کار قرار دهند.

"لو ژن" – راننده چینی – گفت خودروی وی که در حالت خودران قرار داشته است به یک خودروی دیگر که به صورت صحیح پارک نشده بود برخورد کرد. در این تصادف آینه بغل خودروی وی شکست و رنگ هر دو اتومبیل‌ها خراشیده شد. اما این تصادف تلفات جانی نداشته است.

یکی از سخنگویان شرکت تسلا درباره این تصادف گفت: "قابلیت کنترل اتوماتیک تنها یک ویژگی کمکی است. راننده باید در تمام مدت رانندگی فرمان خودرو را در دست داشته باشد. راننده خودرو باید در هر لحظه برای به دست گرفتن کنترل خودرو آماده باشد." این در حالی است که راننده این خودرو استفاده از کلمه "خودران" در تبلیغات شرکت تسلا را اغراق‌آمیز می‌داند.

با این‌حال، یک ویژگی در خودروهای خودران ساخت شرکت تسلا تعبیه شده است که اگر اتومبیل دستان راننده را روی فرمان حس نکند، به وی هشدار داده و در صورتی که راننده به هشدار توجهی نکند، خودرو متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار