یک زن در اولین تصادف رانندگی خودروهای خودگردان در آمریکا درگذشت.

خودروی خودگردان، در آمریکا قربانی گرفت
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوساینتیست، دیروز سازمان نظارت بر ایمنی راه های آمریکا، اولین مرگ در یک خودرو خودگردان در ماه می امسال را تایید کرد. بنا به این گزارش، زنی که سوار بر خودرو خودگردان تسلا بود در اثر برخورد با یک کامیون کمرشکن، جان خود را از دست داد. با این که این حادثه باعث بروز شک بابت ایمنی این فناوری شده است، کارشناسان معتقدند نباید دست از تلاش برداشت. 

خانم جاشوا براون در بزرگراه فلوریدا سوار بر خودرو تسلا مدل اس بود که در حالت رانندگی خودکار تنظیم شده بود. در همین حال، یک کامیون کمرشکن از خیابان روبرو وارد مسیر شد و چون سیستم تشخیص نتوانست کامیون سفیدرنگ را از آسمان تشخیص دهد، ترمز را فعال نکرد. 

تسلا در گزارشی که در روزنامه ها منتشر کرد، اعلام کرد این حادثه، دلخراش است اما خاطر نشان کرد این اولین تلفات در 210 میلیون کیلومتر رانندگی خودروهای خودگردان است. شرکت، این رقم را با رانندگی عادی مقایسه کرد که در آمریکا در هر 151 میلیون کیلومتر، جان یک نفر را می گیرد. 

تسلا همچنین تاکید کرد که ویژگی رانندگی خودکار، هنوز در مرحله ثانویه است و فقط در حالت خودگردانی است و به رانندگان توصیه می شود دست خود را از فرمان خودرو دور نکنند تا در صورت بروز هرگونه اشکال نرم افزای، کنترل خودرو را در دست داشته باشند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار