بزرگترین پایانه مسافری مرز کشور در هفته دولت در شلمچه بهره برداری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندار خرمشهر در نشست خبری و تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان خرمشهر گفت: بزرگترین پایانه مرز کشور در مرز بین المللی شلمچه با 32 گیت ورود و خروج و هشت هزار متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال در هفته دولت به با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری می رسد.

ولی الله  حیاتی با اشاره به تمهیدات ویژه ستاد اربعین در خرمشهر افزود:احداث پارکینگ بزرگ خودروهای زائران اربعین حسینی به وسعت 50 هکتار در مرز شلمچه جانمایی شد.

وی گفت: از میدان مقاومت تا مرزشلمچه به طول 11 کیلومتر بیش از 250 موکب برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی استقرار می یابد و استان های فارس، هرمزگان، بوشهر و تهران به عنوان استان های معین شهرستان خرمشهر معرفی شدند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر افزایش150 چشمه سرویس بهداشتی به ظرفیت سرویس های بهداشتی سال گذشته را یادآور شد و افزود: ناوگان حمل و نقل ریلی نیز از مبادی ورودی کشور تا مرز شلمچه به صورت حمل یکسره ویژه زائران اربعین حسینی انجام می شود.

حیاتی  از استقرار گیت های ورودی و خرمشهر حوزه خرمشهر اشاره کرد و گفت: گیت های ورودی و خروجی سازمان منطقه آزاد اروند در مبادی ورودی جاده امام صادق(ع) و جاده قدیم خرمشهر اهواز در نیمه دوم سال جاری مستقر می شوند.

وی افزود: تاکنون 30 دستگاه خودرو تاکسی به ناوگان حمل و نقل درون شهری خرمشهر اضافه شده و تا پایان سال جاری به 160 دستگاه می رسد.

وی از بهره برداری پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی شلمچه خبر داد و گفت: تا پایان امسال پنج هزار هکتار از 10 هزار هکتار سهم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خرمشهر در شلمچه بهره برداری می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.