معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه دستور العمل راهبران آموزشی به استان‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمددیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به مشکلات و سوالات مدیران و روسای آموزش و پرورش برخی استان‌ها در حوزه فعالیت آموزش ابتدایی گفت: یکی از جدیدترین برنامه‌هایی که در دستور کار قرار گرفته ابلاغ برنامه دستورالعمل راهبران آموزشی بوده که به زودی برای سراسر استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد :‌بر اساس این دستورالعمل راهبران آموزشی تمامی امتیازات ویژه مدیران را دریافت می‌کنند همچنین مبلغی بابت ایاب و ذهاب برای آنها تعریف شده تا ناظر بر فعالیت‌های مدارس عشایری و چند پایه باشند.

دیمه‌ور اظهار کرد: در حال مذاکره هستیم تا راهبر آموزشی به عنوان یک پست در آموزش و پرورش ابلاغ شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص نظام آموزشی 3 3 در مقطع ابتدایی عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته  مدارس تحت پوشش این برنامه اکنون در حال فعالیت هستند .

وی همچنین به آموزش معلمان 6 سال سابقه و کمتر اشاره کرد و گفت: این بخشنامه در حال پیگیری است علاوه بر آن آموزش معلمان با سابقه کار 7 الی 8 سال در حال اجرا است. 

دیمه‌ور همچنین به بحث ساعت تدریس معلمان ابتدایی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ معلمان ابتدایی باید 24 ساعت تدریس را داشته باشند اما در مواردی که 25 ساعت تدریس، برای آنها تعیین شده که باید مورد بررسی قرار گیرد.

 ایجاد فرصت ورزشی برای کارکنان آموزش و پرورش

در ادامه این مراسم مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده برای شادابی مدارس و کارکنان گفت: تصمیم بر این است تا فعالیت‌های ورزشی را به سمت مدرسه سوق دهیم که در این راستا مسابقاتی نظیر المپیادهای درون مدرسه‌ای تدارک دیده شده است. 

وی ادامه داد:‌ از دیگر اقداماتی که برای شادابی کارکنان در نظر گرفته شده ایجاد فرصتی برای ورزش کارکنان است. 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اقدامات خوبی برای توجه به بحث تربیت بدنی آموزش و پرورش شده ،یادآور شد: تصمیم بر این است تا در تمامی استان‌ها در حوزه تربیت بدنی پستی در قسمت معاونت پشتیبانی با آن اختصاص یابد.

وی عنوان کرد: در تمام مناطق کشور از همکاران موجود و علاقمند به بحث تربیت بدنی مسئولی برای ورزش کارکنان در نظر گرفته می‌شود.

 تخصیص ردیف بودجه‌ای برای بازنشستگان سازمان استثنایی

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش استثنایی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ برای معلمان استثنایی هر ساله خدمت با ضریب 2/1 محاسبه می‌شود یعنی 25 سال سابقه کاری در این سازمان معادل 30 سال در مدارس عادی بوده  است.

وی ادامه داد: با توجه به نحوه محاسبه سال‌های خدمت حکم بازنشستگی برای معلمان استثنایی زودتر صادر می‌شود که باید دولت نسبت به پرداخت بخشی از اعتبارات همکاری داشته باشد اما به دلیل کسری اعتبار حکم بازنشستگی صادر شده ولی سهم دولت پرداخت نشده است. 

معاون سازمان استثنایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در سال جاری این مشکل برطرف و ردیف خاصی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد:‌ در خصوص سنوات ارفاقی از سال 86 تا 91 که قطع شده بود اقداماتی در نظر گرفته شده از جمله اینکه برای سال‌های 86 تا 87 مشکل کامل رفع شد و بین سال‌های 88 تا 91 در حال مکاتبه برای حل مشکل هستیم. 


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.