براساس گزارش جدید یک موسسه مطالعاتی انگلیس که روز دوشنبه منتشر شد، میانگین حقوق سالانه دریافتی مدیران شرکت های بزرگ انگلیسی در حدود 5.5 میلیون پوند و بیش از 150 برابر حقوق سالانه یک کارمند عادی این کشور است.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، گزارش موسسه مطالعاتی ' مرکز پرداخت بالا'( اچ پی سی) مؤید آن است که حقوق روسای اجرایی شرکت های عضو بورس فوتسی 100 لندن، به رغم نوسانات اقتصادی ناشی از برگزیت، در سال 2016 میلادی نسبت به سال قبل از آن، ده درصد افزایش داشته است. 

افزایش ده درصدی درآمد روسای شرکت های بزرگ انگلیسی در حالی صورت می گیرد که میانگین افزایش حقوق کارمندان و کارکنان شرکت ها در انگلیس در سال 2016 میلادی در حدود 2 درصد بوده است. 

گزارش موسسه 'اچ پی سی' نشانگر آن است که میانگین حقوق سالانه یک رییس شرکت انگلیسی اگر تنها 4 میلیون پوند باشد، این رقم بیش از 144برابر حقوق میانگین یک کارمند دارای حقوق متوسط در انگلیس که در حال حاضر در حدود 27 هزار و 600 پوند می باشد، است.

گزارش این موسسه در حالی منتشر می شود که 'ترزا می ' نخست وزیر انگلیس در ماه جولای گذشته وعده داده بود که با حقوق بالای مدیران اجرایی شرکت های انگلیسی که توسط سهامداران این شرکت ها پرداخت می شود، مقابله کند.

نخست وزیر جدید انگلیس در ماه جولای از افزایش شکاف میان حقوق و مزایا روسای شرکت های انگلیسی و کارکنان آنها، به عنوان امری 'غیرعقلانی و ناسالم' یادکرده بود.

رییس موسسه 'اچ پی سی ' روز دوشنبه گفت که گزارش این مرکز مطالعاتی در خصوص افزایش ده درصدی پرداخت به روسای شرکت های عضو بورس فوتسی 100 لندن، بیانگر آن است که چشم اندازی برای متوقف شدن این روند هنوز وجود ندارد.

وی گفت: شرکت های انگلیس بایستی ملزم به ایجاد یک تناسب میان پرداخت به روسا و کارمندان خود باشند و در این زمینه لازم است صدای کارکنان عادی در مورد حقوق پرداختی به روسای شرکت ها شنیده شود.

حقوق و مزایای هنگفت مدیران کل شرکت های عضو بورس فوتسی 100 لندن، پیش از این نیز سبب برآشفتن و خشم سهامداران این شرکت ها شده است.

به طور مثال، حقوق 'باب دادلی' رییس شرکت 'بی پی' در سال گذشته میلادی 13.3 میلیون پوند بوده است که پیشنهاد افزایش 20 درصدی این حقوق برای سال جاری میلادی با مخالفت سهامداران این شرکت مواجه شده بود. 

خشم سهامداران شرکت 'بی پی' از افزایش حقوق و مزایای مدیر عامل این شرکت بیش از هر چیزی ناشی از وضعیت نامساعد مالی این غول نفتی در یک سال گذشته به دلیل خراب شدن بازار نفت خام بوده است. 

فایننشال تایمز اخیرا نوشته بود، از سال 2012 میلادی، در زمانی که شماری از مدیران اجرایی شرکت های عضو بورس فوتسی 100 لندن به دلیل شورش سهامدارانشان مجبور به استعفا شدند، همواره تنش در این شرکت ها بر روی مساله حقوق این مدیران در سطح بالایی بوده است.

این روزنامه عنوان کرده بود که تفاوت زیاد میان حقوق روسا و کارمندان شرکت های انگلیسی سبب خشم زیادی شده است. در حال حاضر حقوق مدیر اجرایی یک شرکت عضو بورس فوتسی 100 لندن، در حدود 150 برابر یک کارمند آن شرکت است و این درحالی است که در دهه 1990میلادی این رقم به 50 برابر می رسید. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
منظورازانتشارمتن فوق یعنی حقوق مدل انگلیسی را رواج بدهیم کم سواد بی سواد. حقوق هر ملت با راندمان درامدی و کاری همان ملت محاسبه می شود
آخرین اخبار