وبسایت بی بی سی در مطلبی به بررسی حملات خشونت بار اخیر آلمان و تأثیر آنها بر سیاست صدر اعظم این کشور در قبال پناهجویان پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، اواخر ماه ژوئیه (حدود یک ماه پیش)، آلمان با یک سری حملات خشونت آمیز مواجه شد که عامل سه مورد از این حملات پناهجویان بودند. بنابراین آیا حالا با وقوع این حملات، مردم آلمان علیه سیاست "آنگلا مرکل،" صدر اعظم آلمان در قبال پناهجویان برخواسته اند؟

پس از وقوع حملات تروریستی اخیر در آلمان، این تیتر یکی از روزنامه ها بود: "مرکل در آستانه شکست است!" روزنامه دیگری نیز به انتقاد از آنگلا مرکل پرداخت.

اما مسئله جالب درباره این مطالب ضد مرکلی این بود که این مقاله ها  بوسیله خبرنگاران انگلیسی زبانی نوشته شده است که از خارج از آلمان گزارش تهیه می کنند. همچنین تنها مدرکی که نشان می داد دولت مرکل در آستانه فروپاشی قرار دارد فیلمی بود که بوسیله اعضای جناح راست که در برلین اعتراض کرده بودند از یک تلویزیون روسیه ای پخش شد. هیچ اطلاعات یا مدرک دیگری در این خصوص وجود نداشت.

به نوشته بی بی سی، بنابراین لزومی ندارد خبرنگاران سرزنش شوند. مرکل اجازه داد بیش از یک میلیون پناهجو از خاورمیانه وارد آلمان شوند. حدود یک سال بعد نیز حملاتی خشونت آمیز بوسیله همین مهاجران در آلمان انجام شد. بنابراین می توان تصور کرد دولت او در آستانه فروپاشی باشد. اما حقایقی انکارناپذیر هم در این خصوص وجود دارد. تقریبا 70 درصد از آلمانی ها فکر نمی کنند سیاست مرکل در قبال پناهجویان منجر به وقوع این حملات شده است. 

از زمان وقوع این حملات، محبوبیت شخصی او کاهش یافته است؛ اما تقریبا نیمی از رأی دهندگان در آلمان می گویند همچنان او را به عنوان صدراعظم می خواهند. در واقع، او هیچ رقیب معتبری ندارد. مخالفان جناح چپ هم که تعدادشان اندک هستند و حزب محافظه کار "آلترناتیو برای آلمان" از درون حزب با مشکلاتی روبرو است.

تاریخ نشان داده است که در دوران بحران، آنگلا مرکل با خونسردی و به خوبی عمل کرده است؛ اما در هر بحران با انتقادهایی هم روبرو شده است. این درحالیست که هر بار توانسته آنها را کنار بزند. از بحران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گرفته تا هرج و مرج بر سر منطقه یورو. 

به دنبال وقوع حملات اخیر در آلمان از آنگلا مرکل بخاطر واکنش کُند به این مسئله انتقاد شده بود. پس از تیراندازی خونبار مونیخ که 10 کشته بر جای گذاشت، رئیس جمهور فرانسه این حمله را به عنوان یک اقدام تروریستی محکوم کرد. اما برخی در آلمان با این پرسش مواجه شدند که چرا رئیس جمهور فرانسه در این خصوص اظهار نظر کرد؛ اما خود ما نه؟

مدتی بعد مشخص شد که این حمله مونیخ اقدامی تروریستی نبوده است؛ بلکه یک تیراندازی به سبک آمریکا بود که بوسیله یک نوجوان متولد آلمان انجام شد. مسئله اصلی هم همین است. برخلاف آنچه تیتر روزنامه ها نشان می دهد، آلمان --برخلاف فرانسه، تاکنون هدف حمله فاجعه باری از جانب تروریستها قرار نگرفته است. در دو حمله اخیر هم -- که گروه تروریستی داعش مسئولیت آنها را بر عهده گرفت، هیچ قربانی کشته نشده است. این درحالیست که مردم آلمان از احتمال وقوع حملاتِ بیشتر مضطرب هستند و با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی این کشور که قرار است سال آینده برگزار شود، مرکل از جانب همه رقبای خود –چه از جناح راست و چه از جناح چپ – تحت فشار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
آمریکا با چنگ و دندان مرکل را نگه می دارد.... اما واقعا مرکل در آستانه ی شکست سیاسی بزرگ است و هر چه بخواهند ، با استفاده از رسانه های نفوذی ، مانع این کار شوند ؛ بیشتر به ضرر خودشان تمام می شود.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
ترامپ ،کلینتون،روبیو چه کسی رییس جمهور آمریکا می شود ، من به آقای مارکو روبیو رای می دهم به علت آن که درصد انتخاب او خیلی کمتر است ،
آخرین اخبار