ماتئو رنتسی ممکن است با طرح برگزاری همه‌پرسی در ایتالیا، پایان نقش خود در دنیای سیاست را رقم زده باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛  درحالیکه "ماتئو رنتسی،" نخست وزیر کنونی ایتالیا، هیچگاه خودش را یک نخست وزیر کوتاه مدت فرض نکرده است، دولت وی ممکن است زودتر از زمان پیش بینی شده به پایان برسد. رنتسی تنها چند ماه پس از این که توانست در سال 2014، در تغییراتِ درون حزبیِ کودتا مانند، به جایگاه نخست وزیری دست یابد، در مصاحبه ای به این موضوع اشاره کرد که وی چهارمین نخست وزیر ایتالیا در سه سال گذشته بوده است.

وی در مصاحبه ای گفت: "نمی دانم این موضوع خوبی است یا بد؛ اما به نظر من شما تا چند سال آینده نخست وزیر جدیدی نخواهید داشت." با پیروزی حزب رنتسی در انتخابات ایتالیا، بسیاری انتظار داشتند وی بتواند به عنوان فردی میانه رو تغییرات مورد نیاز ایتالیا را به همراه داشته باشد. 

این روزها، آینده رنتسی بسیار نامشخص تر به نظر می رسد. ایتالیایی ها در چند ماه آینده به پای صندوق های رآی خواهند رفت تا در خصوص کاهش قدرت سنای این کشور، یکی از عوامل اختلافات سیاسی ایتالیا، نظر بدهند.

در هفته های اخیر، آینده ایتالیا در وضع نامشخصی قرار گرفته است. رنتسی اکنون نگران سرنوشتی مشابه با همه پرسی اخیر انگلیس است. وی اخیرا اظهار کرده بود در صورتیکه نتیجه مورد نظرش را در این همه پرسی به دست نیاورد از سیاست کنار خواهد رفت. همچنین شکست احتمالی در این همه پرسی می تواند شکست کامل حزب رنتسی را در انتخابات سنا به همراه داشته باشد.

ایتالیا در ماه های اخیر با مشکلات بسیاری در برخورد با بانک هایش مواجه شده است. پرسشی که این مشکل بانکی، به همراه مشکلات اقتصادی فراوان و نگرانی ها از بحران مهاجران ایجاد کرده، این است که آیا رنتسی می تواند در همه پرسی پاییز پیروز شود یا خیر.

تحلیلگران اظهار کرده اند رنتسی با قرار دادن شرط استعفا از سیاست مرتکب بزرگ ترین اشتباه ممکن شده است. به نظر می رسد که بسیاری از رای دهندگان این همه‌پرسی را به عنوان یک انتخابات زودهنگام می دانند و امیدوارند با استفاده از آن، رنتسی را از جایگاه نخست وزیری خارج کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار