از 50 منطقه نمونه گردشگری استان کرمانشاه 10 منطقه دارای سرمایه گذار بخش خصوصی هستند.

به گزارش به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: طرح مناطق نمونه گردشگری در سال 1382 تصویب شد و در طی سنوات 85 و 87 در دو سفر دولت قبل به استان یک بار طرح 20 منطقه و بار دیگر 30 منطقه نمونه گردشگری در استان تصویب شد.

حیدری افزود: مشکلی که وجود دارد درباره ساماندهی آن ها است که از سال گذشته بررسی آنها آغاز شد تا از نقطه صفر به روال منطقی برسند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که منطقه ویژه اقتصادی باید در محدوده جاذبه های تاریخی، گردشگری، مذهبی، فرهنگی یا مکان هایی که دارای پتانسیل و ظرفیت به منظور ارائه خدمات توسط بخش دولتی است نباشد مکلف شدیم که نسبت به این مناطق بازنگری داشته باشیم.

حیدری تصریح کرد: مناطق 50 گانه نمونه گردشگری استان را براساس سه شاخص می توان تقسیم کرد به این شرح که این مناطق باید قابلیت ساخت و ساز داشته باشند، در مناطقی خاص مانند مناطق جنگی، مراتع، مناطق حفاظت شده، نقاط امنیتی، راه آهن، حاشیه سد و تالاب واقع نشده باشند و در صورت واقع شدن باید آن ها را از لیست 50 گانه حذف کرد.

وی خاطر نشان ساخت: از 50 منطقه نمونه گردشگری تنها ده منطقه دارای سرمایه گذار بخش خصوصی هستند و مابقی بدون سرمایه گذار مانده اند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، سرمایه ، پنجم ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.