مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت:انتخاب رشته در سال‌های گذشته نیز همچون امسال بر اساس امتیازات و نمرات دانش‌آموزان بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سلیمان محبی گفت:امسال تغییراتی در انتخاب رشته دانش‌آموزان وارد شده و آنها در کلاس دهم انتخاب رشته می‌کنند و چون دروس دوره راهنمایی هنوز تخصصی نشده، لذا معدل دانش‌آموزان کلاس نهم اغلب بالا است و همین مسئله سبب شده تا حجم زیادی از دانش‌آموزان علاقمند به تحصیل در رشته تجربی باشند.

به گفته محبی بیش از 50 درصد دانش‌آموزان کلاس نهم که باید انتخاب رشته کنند، معدل بالای 17 دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه همه دانش آموزان نمی‌توانند به رشته تجربی بروند، گفت: تحصیل بخش زیادی از دانش‌آموزان در رشته تجربی مستلزم این است که تعداد معلم‌های این رشته هم بیشتر باشد و این در حالیست که همه دبیران که دبیر رشته تجربی نیستند.
محبی افزود: تحصیل حجم زیادی از دانش‌آموزان در رشته تجربی علاوه بر اینکه توازن شغلی آینده جامعه را به هم می‌زند، به دلیل وجود رقابت سنگین در این رشته‌ها، سال ها پشت کنکور ماندن و قبول نشدن در دانشگاه را هم بدنبال دارد که می‌تواند سرخوردگی و گاه حتی افسردگی افراد را به دنبال داشته باشد.
محبی با بیان اینکه امسال 66 درصد دانش‌آموزانی که در آزمون سراسری شرکت کردند در رشته تجربی آزمون دادند، گفت: این در حالیست که ظرفیت پذیرش رشته‌های تجربی در دانشگاه‌ها کمتر از سایر رشته‌ها است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.