بندرعباس،

افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر لنگه

تخلیه و بارگیری کالا درشهرستان بندر لنگه از ابتدای امسال تاکنون 17 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه گفت : در این مدت بیش از 265 هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.
محمود صابری افزود : در این مدت بیش از 151 هزار تن کالای غیر نفتی در بندرلنگه به خارج از کشور صادر شد که 22 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است .
وی گفت : خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف بیشتر کالاهایی است که از آسیای میانه ، امارات عربی متحده و عراق صادر شد .
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه میزان کالاهای غیر نفتی وارداتی را بیش از 72 هزار تن کالای غیر نفتی به بندر تجاری لنگه عنوان کرد.
صابری افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 27 هزار تن کالا به ویژه خودرو سواری از بندرلنگه ترانزیت شد.
بندر لنگه بعنوان اصلی‌ترین بندر منطقه‌ی غرب هرمزگان علاوه ‌بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می‌کند.
موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه از یک سو، آن را به بهترین پایانه‌ی لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه‌ی خلیج‌فارس(سیری، لاوان، کیش، هندرابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده و از سوی دیگر، داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ‌نشین‌های امارات متحده عربی از جمله «دبی - شارجه»، این بندر را از بعد کاهش هزینه‌ی حمل و کاهش استهلاک شناورها از دیگر بنادر متمایز کرده است.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.