اهواز؛

برگزاری آیین افتتاح یادمان شهدا

آیین افتتاح یادمان شهدا و نمایشگاه 116 شهید مسجد آیت الله جزایری اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیین افتتاح یادمان شهدا و نمایشگاه 116 شهید مسجد آیت الله جزایری باحضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از علمای خوزستان در اهواز برگزار و برنامه های ویژه این یادواره تشریح شد.

 آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران یاد شهیدان احمد غدیریان، احمد سگ وندی و غلامرضا رهبر شهدای خبرنگار مسجد جزایری که در دوران انقلاب و دفاع مقدس رسالت خبرنگاری خود را با دفاع از جامعه روحانیت مظلوم به همگان اثبات کردند را گرامی داشت.

وی افزود: دردوران انقلاب آماج فشارها بر جامعه روحانیت از سوی گروهک ها و منحرفان انقلاب بی شمار بود اما این خبرنگاران شهید در دفاع از روحانیت از جمله پیشتازان بودند.

نماینده ولی فقیه درخوزستان ادامه داد: این شهدای والا مقام بخصوص شهید غدیریان در دفاع از علمای اسلام هیچ گونه حد و مرزی نداشته و با نثار جان خود در دوران دفاع مقدس دین خود را به اسلام ادا کردند.

وی با بیان این که جامعه اسلامی تا ابد مدیون شهدا است، گفت: تمامی شهدای والامقام انقلاب و دوران دفاع مقدس رهرو سید الشهدا بودند اما شهدای مسجد جزایری ویژگی خاصی داشتند که آن اخلاق این شهدا بود که همواره در کارنامه آن ها به ثبت رسید.

آیت الله موسوی جزایری همچنین به برنامه های ویژه یادواره شهدای مسجد جزایری اشاره کرد وبیان داشت: تاسیس نخستین نمایشگاه شهدای مسجد جزایری، راه اندازی سایت اینترنتی یادواره، تدوین طرح تاریخ شفاهی مسجد جزایری، تهیه و نصب گنجینه شهدا دراین مسجد، تهیه کلیپ شهدای مسجد و تهیه مستند ویژه و پخش از صدا و سیمای خوزستان، چاپ و انتشارکتاب خاطرات شهدای مسجد، مراسم مقدماتی برای اقشار مختلف بسیجی به همت سپاه ولیعصر(عج) خوزستان و برگزاری اجلاسیه و نمایشگاه بزرگ جنبی در 12 اسفندماه درمحل مصلی اهواز از برنامه های ویژه یادواره شهدای مسجد جزایری تا پایان سال به شمار می رود.

وی ادامه داد: درمراسم مقدماتی برای اقشارمختلف بسیجی به همت سپاه ولیعصر(عج) خوزستان به گونه ای است که بسیجیان دانش آموز، دانشجو، بازاریان، طلاب و معلمان هریک به صورت جداگانه برنامه هایی را درخصوص این یادواره در دستور کار دارند.

نماینده ولی فقیه درخوزستان همچنین درجمع خبرنگاران دراین خصوص اظهارکرد: جا دارد ابتدا به تمامی خبرنگاران متعهد استان فرا رسیدن روز خبرنگار را تبریگ گفته و امید است همواره کارشان توام با موفقیت باشد.

وی درپایان گفت: این نمایشگاه مقدمه ای برای برگزاری یادواره 116 شهید مسجد جزایری است که قرار است در اسفندماه در اهواز برگزار شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.