اهواز؛

فروش سیمان، 50درصد پایین ترازنرخ دولتی

مدیرعامل کارخانه سیمان خوزستان گفت: روکود کارخانه های سیمان به دلیل رقابت منفی است که در بازارسیمان وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مجید نیکنام اظهار کرد: قیمت سیمان پس از مصوب شدن توسط دولت در سال 93 تاکنون هیچ افزایشی نداشته است و در حال حاضر نیز به دلیل نامتوازن بودن عرضه و تقاضا ارزان‌تر از قیمت مصوب از30تا50درصدارزان تربه فروش می‌رسد.

 وی افزود: با توجه به قیمت سیمان، تولید سیمان در کارخانه‌های تولیدکننده زیان‌ده است و بسیاری از کارخانه‌ها به دلیل مشکلات مالی به سختی به فعالیت خود ادامه می‌د‌‌هند.

نیکنام بیان داشت: باید دولت اقداماتی در این زمینه انجام دهد و با کنترل عرضه و تقاضا، سیمان با همان نرخ مصوب سال 93 به فروش برسد تا کارخانه‌های تولیی بتوانند با مشکلات کمتری تولید کنند.

وی با اشاره به ظرفیت تولید روزانه بیش از 8 هزار تن سیمان در کارخانه سیمان خوزستان عنوان کرد: این کارخانه اکنون با 40 درصد از ظرفیت خود به تولید سیمان می‌پردازد و روزانه در حدود 3 هزار تن سیمان تحویل می‌دهد.

نیکنام در خصوص بحث صادرات سیمان تصریح کرد: بابت تعرفه بالایی که کشور عراق به واردات سیمان می‌بندد، پای تولیدکنندگان سیمان به عراق قطع شده و این مسأله باعث شده تا میزان تقاضای سیمان کاهش پیدا کند و موجب بروز مشکلاتی برای تولیدکنندگان سیمان شود.

وی با اشاره به سرانه مصرف سیمان به ازای هر نفر در کشور گفت: سرانه مصرف سیمان برای هر نفر 550 کیلوگرم است که با رونق ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی این سرانه افزایش پیدا می‌کند و به تولید نیز کمک می‌شود.

مدیرعامل کارخانه سیمان خوزستان درپایان گفت: اکنون در حال مدیریت تولیدات خود هستیم تا به میزان تقاضا سیمان تولید کنیم.

انتهای پیام/م
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.