با معدوم سازی کالای قاچاق

چه بر سازمان اموال تملیکی می آید؟

طبق دستور العمل سازمان اموال تملیکی از این پس شیوه برخورد با کالاهای قاچاق در سراسر کشور تغییر خواهد کرد.

امین دلیری در گفتگو با خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصمیمات هیات دولت درخصوص معدوم سازی کالای قاچاق اظهار داشت: روز گذشته به تمامی استانهای کشور ابلاغ شد تا فروش کالای قاچاق را متوقف کنند و سازکار انهدام  به کار گرفته شود. 

وی درخصوص سهم این سازمان از فروش، استرداد و امحای کالای قاچاق کشف شده گفت:این رقم  در سال گذشته بیش از 300 میلیارد تومان بوده است که چیزی حدود حدود 58 صدم درصد از کل کالای قاچاقی که از طریق دولت امحا،توزیع  یا استرداد می شود، بوده است. 

وی تصریح کرد:باقی کالاهای قاچاق توزیع شده در کشور بدون نظارت دولت بوده است. 

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در ادامه از آمادگی کامل این سازمان  برای امحای کالای قاچاق، خبر داد و عنوان کرد: 15.5 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می شود و باید حلقه های مفقوده مقابله با این امر ترمیم شود. 

دلیری در پاسخ به این سوال که با امحای کالای قاچاق این سازمان چه نقشی خواهد داشت،گفت: آیین نامه 55 و  56مبارزه با قاچاق کالا و ارز سه هدف برای این سازمان تامین کرده است اول اینکه امکان صادرات این کالا را فراهم کرده ، ثانیا کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود ندارند می توان در بازار داخل آنها را فروخت و در مرحله آخر اگر هیچ یک از دو اقدام فوق امکان اجرا نداشته باشد امحای کالای قاچاق صورت می گیرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار