نجاتگران و ناجیان غریق مستقر 15 روز گذشته 437 غریق را از مرگ حتمی نجات دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  ازساری ،مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: نجاتگران و ناجیان غریق 15 روز نخست مرداد ماه امسال موفق شدند با اجرای 637 عملیات امداد ونجات ساحلی ، 437 نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دهند.

دکتر مجتبی اکبری،اجرای طرح کاهش غریق در آب های ساحلی مازندران را مهمترین برنامه عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در تابستان امسال اعلام کرد و افزود: ارائه خدمات امدادی موردنیاز سرپایی به 1452 نفر از مراجعین به پایگاهها و پستهای ساحلی و انتقال 14 مصدوم و غریق به مراکز درمانی از دیگر خدمات ارائه شده هلال احمر استان در 15روز گذشته بوده است.

وی گفت: در همین مدت بیش از یک هزار نفر نجاتگر و امدادگر و ناجی غریق بصورت روزانه با بکارگیری 9دستگاه آمبولانس،54 دستگاه موتورسیکلت،5 فروند روز قایق نجات،10 فروند روز جت اسکی، یک دستگاه خودروی نجات آرگو مشارکت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: از مجموع 437 نفر نجات یافته در15 روز نخست مردادماه ،19 نفر مربوط به ساحل رامسر،9 نفر در ساحل تنکابن،11 نفر در ساحل عباس آباد،82 نفر در ساحل چالوس،29 نفر در ساحل نوشهر، 40نفر در ساحل نور، 91 نفر در ساحل محمود آباد، 17 نفر مربوط به ساحل سرخ رود، 20 نفر در ساحل فریدونکنار، 100 نفر مربوط به ساحل بابلسر، 2 نفر در ساحل بهنمیر، یک نفر در ساحل جویبار، 7 نفر در ساحل شهرستان ساری ، یک نفر در ساحل شهرستان میاندرود و 8 نفر مربوط به ساحل شهرستان بهشهر نجات یافتند.

وی با بیان اینکه همه توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران بر محور کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است، افزود:351 نقطه حادثه خیز که در سالهای گذشته بیشترین غریق را داشت امسال شناسایی شد و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه همه این 351 نقطه در خارج از مناطق اجرای طرح های دریا قرار دارند افزود: در مناطق اجرای طرح نیز برابر قانون مدیریت طرح ملزم به رعایت استانداردهای ایمنی و خدمات رفاهی و امدادی است که به موجب هماهنگی های انجام شده عوامل امدادی جمعیت هلال احمر و ناجیان غریق در آن مناطق نیز حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.